Avatar billede bhh Mester
26. oktober 2020 - 13:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Outlook - mister hele tiden "slet" ikon på væktøjslinjen

I den danske udgave af Outlook, tilføjer jeg ikonet "Slet" på min værktøjslinje. Når der er gået lidt tid forsvinder den, selvom jeg ikke har lukket programmet.
Jeg kan tilføje den flere gange dagligt.
Er der en - der har et løsningsforslag?
Mhv
Britta
Avatar billede INK Ekspert
26. oktober 2020 - 15:45 #1
Jeg har ikke umiddelbart et forslag, men oplys lige hvilken version 2007, 2010, eller ?
Avatar billede bhh Mester
26. oktober 2020 - 16:07 #2
Version 2009
Avatar billede Peter Guru
27. oktober 2020 - 09:58 #3
Er det ikke 2019?
Avatar billede bhh Mester
27. oktober 2020 - 11:05 #4
Jeg vælger "Filer" - "Office-konto" og midt på siden til højre står der version 2009.
Er der andre steder jeg skal kigge?
Avatar billede INK Ekspert
27. oktober 2020 - 11:20 #5
Gætter på det er en Office 365 abonnementsversion. Kan desværre ikke hjælpe.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. oktober 2020 - 11:29 #6
Jeg tror også det er 2019 - update 2009 (September 2020).

Når du starter Outlook - er første opstartslogo formentlig blåt, og der står 2019.

Når du ser under "Filer - Office-konto" står der formentlig også 2019 øverst, oven over det sted du finder med 2009. 2009 er den "underversion" af office 2019 du kører.

Hvis ikke ikonerne bliver på sin plads, kan det overordnet skyldes to ting:

1. Du har en erhvervs-installation, og visse ting bliver styret af "organisationen" (virksomheden). Her iblandt ikonlinjen.
Er det tilfældet, må du til virksomheden og klage.

2. Der er en fejl i Office installationen der gør, at den nulstiller sig selv.
Første fejlsøgningstrick er altid at gå i "apps" (programmer) og forsøge at reparere office installationen.
Fejler det herefter, ville jeg selv forsøge en komplet afinstallation med Microsofts værktøj til manuel afinstallation af office - løsning to på denne side: https://support.microsoft.com/en-us/office/uninstall-office-from-a-pc-9dd49b83-264a-477a-8fcc-2fdf5dbf61d8 - den fjerner alt office på PC´en. Efter en frisk installation burde alt virke.
Avatar billede bhh Mester
27. oktober 2020 - 11:43 #7
Det er en Microsoft 365 Apps for enterprise. Så ja det er en erhvervs-installation.
Jeg vil kontakte vores IT afdeling, med de to forslag du er kommet med Ole.
Tusind tak for input.