Avatar billede Katja Larsen Juniormester
29. oktober 2020 - 14:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kopier data til andre faner efter kriterie

Hej,
jeg har nogen data (Fane 1) som skal fordeles i fane 2,3 og4 efter kriteriet afd, kan jeg gøre det i en macro?

Fane 1
Afd    Navn    Timer
11    Anna    5
11    Birgitte    10
24    Ludvig    6
24    Hans    8
35    Morten    15
35    Sara    7

Fane 2
Afd    Navn    Timer
11    Anna    5
11    Birgitte    10

Fane 3
Afd    Navn    Timer
24    Ludvig    6
24    Hans    8

Fane 4
Afd    Navn    Timer
35    Morten    15
35    Sara    7
Avatar billede thomas_bk Ekspert
29. oktober 2020 - 14:49 #1
Du kan godt gøre det med en makro.

Hvis du ikke absolut har behov for at kopiere dataene, kunne jeg jo forslå at lave en pivot med filter på afdeling, og så have en pivot for hver afdeling.
Den løsning er selvfølgeligt kun god såfremt den understøtte dit videre arbejde med tallene.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
29. oktober 2020 - 14:53 #2
Avatar billede kim1a Ekspert
29. oktober 2020 - 16:27 #3
Iøvrigt kan pivoten lave dig et faneblad pr afdeling hvis du blot pivoterer og derefter vælger det, så er datan nem at arbejde videre med.
Avatar billede Katja Larsen Juniormester
30. oktober 2020 - 08:05 #4
Tak for input.

jeg kan desværre ikke brug pivot, da de enkelte faner efterfølgende skal sendes til de enkelte afdelinger, og de må ikke se hinandens data.

Formlen virker fint for mig - tak