Avatar billede BITSTV Juniormester
03. november 2020 - 12:35 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

HP Printer

Kan HP stoppe mine blækpatroner i at virke, selv om de er fulde? Det truer de med, hvis jeg vil opsige mit blæk abonnement.
Avatar billede ebea Ekspert
03. november 2020 - 13:06 #1
Ikke på grund af et abonnement. Men hvis du på et tidspunkt vælger at bruge uoriginale patroner, så har HP (og andre producenter) indbygget et Check af deres patroner i printeren, gennem deres printer software.
Så hvis du vil bruge uoriginale patroner, skal du sikre dig, at sælgeren af disse, garanterer at de virker i din HP printer. Der er producenter af uoriginale patroner, som kan omgå HP's check af den chip der sidder i patronerne, så de virker med disse uoriginale.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. november 2020 - 16:49 #2
Det er groft at man som forbruger skal tvinges til at anvende producentens tilbehør..... jeg kunne godt tage værre gloser i brug.
Avatar billede BITSTV Juniormester
03. november 2020 - 22:44 #3
ebea, jeg håber at du har ret! Jeg synes det ville være totalt spild af næsten fulde blækpatroner hvis jeg ikke kunne bruge dem op, efter at jeg har afbrudt abonnementet.
Avatar billede ebea Ekspert
03. november 2020 - 23:07 #4
#3 - Du kan helt sikkert bruge dine patroner til udløb, selvom du opsiger dit abonnement. Efterfølgende kan du så selv vælge hvad du vil fremadrettet.
Måske du skulle overveje alternativet, og få en Laser printer, som i dag er så billig at den kan modsvare blæk printere.
Avatar billede BITSTV Juniormester
04. november 2020 - 13:52 #5
Tak for svaret!
Det er helt sikkert en god ide at undgå det dyre blæk, men jeg udskriver meget lidt og har næsten lige købt printeren. Jeg vil helt klart overveje en laserprinter, hvis mit printforbrug stiger.
Avatar billede Peter Guru
04. november 2020 - 15:40 #6
Jeg har arbejdet i en en af vores regioner hvor de stakkels brugere kun kunne få uoriginale tonere og det blev en dyr fornøjelse. Der kom ikke andet end problemer ud af at bruge ikke originale HP tonere. Specielt magenta tonerne " f.eks. kunne nærmest eksplodere i printeren. Eller de andre tonere kun måske ikke skrive ordentligt og så kunne man skifte toner indtil man fandt en der duede. De originale virkede altid.
Avatar billede ebea Ekspert
04. november 2020 - 16:05 #7
#6 - Det lyder lidt underligt, at man i en Region (går ud fra du mener Danske Regioner), som er offentlig, kun kunne få uoriginale patroner. Og ydermere, så bruger Regionerne Laser printere stort set overalt.
Avatar billede Peter Guru
04. november 2020 - 16:35 #8
Det er også tonere til laserprintere jeg mener og det er Danske Regioner.

Jeg kan godt se at det handler om blækpatroner, men vi fik også nogle store blækprintere og de duede ikke til så meget. De skrev ikke så pænt og stregkoder kunne de stort set kun få nogle uldne streger ud af. Patronerne var originale, men blækprincippet egner sig kun til fotoprint efter min mening.

De uoriginale lasertonere skulle skiftes måske tre gange inden man fandt en der duede, men de var billige.
Avatar billede milter Ekspert
04. november 2020 - 17:13 #9
#8.

Du skriver om blækprintere: " De skrev ikke så pænt og stregkoder kunne de stort set kun få nogle uldne streger ud af".

Jeg vil vove den påstand, at dine dårlige erfaringer af den slags må skyldes forkert håndtering, måske forkert printerindstilling til den valgte papirtype.
Avatar billede Peter Guru
04. november 2020 - 17:35 #10
Det skulle skrives på nogle journalark og jeg prøvede at omprogrammere skannerne uden held. Jeg tror at papiret sugede for meget, men det kunne der ikke gøres noget ved da papiret var fortrykt med felter. I stedet omdirigerede jeg denne type udskrift til en laser og så var der ingen problemer.