Avatar billede Slettet bruger
03. november 2020 - 20:43 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd i ny Windows 10

Har købt en ny computer, men der er ingen lyd overhoved, ikke engang med hovedtelefoner med ledning.
Jeg har selvfølgelig set under Kontrolpanel/lyde, men intet hjælper.
Der er installeret lydkort: High Definition Audio lydkort, men kan det passe, at der ikke er Bluetooth ? Jeg har prøvet med en Sandisk USB Bluetooth uden held. Det er denne computer.
https://www.mm-vision.dk/vision-familie-pc
Avatar billede milter Ekspert
03. november 2020 - 21:04 #1
Hvor mange måder har du forsøgt at få lyd ud af den på?
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. november 2020 - 21:05 #2
Prøv at gå ind på producentens hjemmeside. Jeg formoder stærkt, at der er tale om et integreret lydkort, altså et lydkort der er en del af bundkortet.
Du skal vide nøjagtigt hvilket bundkort der er tale om. Der er muligvis et problem med en lyddriver, og dette bevirket at der ingen lyd er.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2020 - 21:08 #3
Ud over hovedtelefoner med ledning, har jeg prøvet at installere Bluetooth til hovedtelefoner og reciver  med Enheder og printere.
Men når der søges, findes intet andet end skærmen.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2020 - 21:10 #4
Ps. Jeg har prøvet, at opdatere driver, men Windows siger, at de bedste driver er installeret.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2020 - 21:24 #5
#2 Jeg har prøvet at installere  driver fra producentens hjemmeside, det hjalp ikke.
Avatar billede milter Ekspert
03. november 2020 - 21:29 #6
Du skriver, at det drejer sig om en ny computer. Har du opdateret Windows  siden købet:

https://support.microsoft.com/da-dk/windows/opdater-windows-10-3c5ae7fc-9fb6-9af1-1984-b5e0412c556a

Hvis du har opdateret efter købet, kan det skyldes en fejl ifm opdateringen. Mange mennesker har haft problemer af den slags, så prøv at gå trinene herunder igennem

https://support.microsoft.com/da-dk/windows/l%C3%B8s-problemer-med-lyd-i-windows-10-73025246-b61c-40fb-671a-2535c7cd56c8

Avatar billede milter Ekspert
03. november 2020 - 21:30 #7
Glem det sidste link. Det er blot en gentagelse af det tidligere link i mit indlæg.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2020 - 22:08 #8
#5 Kunne, i Tjenester, ikke finde noget med lyd, men noget med audio og Bluetooth, som jeg satte til auto.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2020 - 11:18 #9
Windows fortæller, at der slet ikke er Bluetooth installeret.
Det passer jo meget godt med, at der heller ikke var trødløst internet.
De skriver "Den fornuftige All-round computer, til hele familien" det er det ikke, det er en kontor PC, og jeg har fortrudt købet.
Jeg har ringet til dem i dag, men telefonen bliver afbrudt. Det skulle ikke undre mig, om de har et system, som udelukker mit telefon nr.
Jeg må købe en Bluetooth til USB.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. november 2020 - 11:45 #10
Nej jeg tror ikke at firmaet udelukker dit telefonnummer. Jeg har handler er adskillige gang - både i deres fysiske butik, men også over nettet, og der har aldrig været problemer.
Avatar billede Peter Guru
05. november 2020 - 14:16 #11
De udelukker ikke dit telefonnummer - send en mail. Du har et Asus B460M-K Prime bundkort og der er ikke wifi på - det er heller ikke almindeligt på stationære Pc'er. Prøv at kigge i enhedshåndtering og kig efter lydenheder. Højreklik på startknappen -> Enhedshåndtering -> nummer 10 eller 11 fra toppen er lydenheder.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. november 2020 - 14:51 #12
Her er en oversigt fra Enhedshåndtering fra min egen pc (stationær)

https://ibb.co/tx7gFnH
Avatar billede Peter Guru
05. november 2020 - 16:21 #13
Du kunne ha' tilvalgt wifi og bluetooth da du "byggede" Pc'en på deres webside.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2020 - 16:51 #14
#11 + 12
Jeg har kun Realtek output audio.
Jeg har tirsdag købt en Bluetooth dongel, men PostNord skriver at leveringen er forsinket. Så jeg må vente og se, om det virker.
Når maskinen hverken har Wi-Fi eller Bluetooth, er det ikke, som firmaet skriver:
"Den fornuftige All-round computer, til hele familien", det er en kontor maskine.
Alle bruger Blurtooth, om ikke andet sammen med Smartphone.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. november 2020 - 17:14 #15
Der må da være nogle specifikationer på hver enkelt maskine. I særdeleshed når maskinen kan leveres med varierende udstyr, så som Wi-Fi og Bluetooth.
Jeg ville da undersøge dette inden købet.
Avatar billede Peter Guru
05. november 2020 - 17:31 #16
Det er meningen at man selv konfigurerer Pc ud fra "grundmodellen". Da jeg bestilte min Office Pro version så valgte jeg andre blæsere og en anden psu. Jeg vil gerne ha' så støjsvag Pc som muligt. Jeg blev overfaldet af dovenskab og fik også Windows installeret. Det ændrer naturligvis på prisen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. november 2020 - 18:28 #17
Jeg havde forhørt mig om hvad grundmodellen indeholder, og derefter tilvalgt de funktioner jeg ønskede, for på den måde bliver man fri for diverse ærgrelser for man får maskinen.
Jeg vil næsten sammenligne det med en bil; der er en stor fin reklame i avisen, med en bil med en masse flot udstyr i form af f.eks. alufælge med lavprofildæk, lædersæder, div. pyntelister osv. Prisen der står er fra 275.000 kr. eller også er der en lille stjerne som man nemt overser - hvad der jo sikkert også er meningen.
Med småt står der så at bilen med det viste ekstraudstyr er 400.000 kr.
Der skal man bemærke det lille ord på tre bogstaver "fra". Bilen til "kun" 275.000 er altså den mest skrabede model.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2020 - 14:17 #18
Ja det er da rigtigt, at man skal se sig (bedre) for, og der står også som tilvalg:
"Intel® WiFi 6 AX200 trådløst netkort og Bluetooth v5.1" men det havde jeg ikke set, fordi det ikke faldt mig ind, at det ikke var installeret i en Familiecomputer.
Det vil sige, at der ud over Windows prisen, skal lægges 400 kr. til, så vi er oppe på
7.393 Kr. fra 6.195. Så ja, det var en lærestreg.
Avatar billede Peter Guru
06. november 2020 - 15:18 #19
Da jeg fik min så tilføjede jeg også en i7 og egentlig ville jeg ha' haft et dvd drev. Det købte jeg efterfølgende og skruede i. Når min Pc står i hjørnet med en fiberforbindelse når jeg bliver færdig, så jeg så ingen grund til et wifi kort.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2020 - 21:40 #20
Da løsninger var, at købe en Bluetooth dongle, kan jeg ikke rigtig giver nogen af jer løsningen.
Men I skal have mange tak for jeres kommentarer. 😊