Avatar billede Kris Kristensen Praktikant
05. november 2020 - 13:43 Der er 8 kommentarer

Sletning af outlook kalender indkaldelser

Hej,

Jeg har brug for lidt starthjælp. Uden at komme nærmere end på hvorfor der lander en trillion indkaldelser i min outlook kalender, som jeg slet ikke skal bruge, har jeg brug for et script som automatisk kan slette en indkaldelse på baggrund af indkaldelsens emne. Så hvis emnet hedder "davs", og skal jeg kunne slette alle indkaldelser hvor emnet hedder "davs". Hvis den ovenikøbet kunne slette dem over flere dage, vil det bare være fantastisk :)

Er det muligt, og er der en venlig sjæl der er klar på et eksempel...? :)

Mvh
Kris
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2020 - 20:02 #1
Jeg har tilmeldt mig F1 (den officielle) kalender for løb i denne sæson. Da den blev aflyst, så fik F1 selv ryddet min kalender, og jeg fik nye datoer, efterhånden som de blev fastsat.
Mit råd er at du afmelder din tjeneste, og blokere den helt. Det er ikke dig, men dem, der styrer opslag hos dig.
Avatar billede Kris Kristensen Praktikant
06. november 2020 - 07:43 #2
@claes57, ja det ville jeg også gerne, men det er ikke muligt i dette tilfælde. Det er styret helt centralt fra desværre.
Avatar billede stjans Guru
06. november 2020 - 09:37 #3
Kan du ikke bare lave en regel ?
Avatar billede Kris Kristensen Praktikant
06. november 2020 - 10:05 #4
@stjans - muligvis, indtil videre har jeg kun fundet eksempler på regler er fungerer med mails. Det her er kalender. Hvis det er en mulighed, hører jeg gerne om det :)
Avatar billede stjans Guru
06. november 2020 - 10:16 #5
Men kommer kalenderinvitationen ikke som mail ?
Avatar billede Kris Kristensen Praktikant
06. november 2020 - 10:40 #6
@stjans - nej det gør den ikke. Den bliver lagt direkte ind af en integration. Det er også derfor jeg ikke kan afmelde den
Avatar billede claes57 Ekspert
06. november 2020 - 13:03 #7
https://www.uvic.ca/systems/support/emailcalendar/facultystaff/outlook2010/cancelmeetingrequest.php
du skal dobbeltklikke på en af dem i kalender, og så framelde dig. Da det er en gentaget begivenhed, så åben hele serien, og frameld
Avatar billede Kris Kristensen Praktikant
09. november 2020 - 09:05 #8
@claes57 - Det er en tilbagevendende begivenhed, så det bliver lidt træls i længden, men tak for input. Jeg fornemmer at det ikke er muligt at lave sådan et skriv. Jeg må søge videre andre steder