Avatar billede Ouzo-elskeren Novice
06. november 2020 - 18:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder "Afgift ved overdragelse"?

På websider, hvor man kan købe MS Office 2019 til ejendom (ingen årlig abonnement-betaling) står der under "Produkttype" "Afgift ved overdragelse".

Hvad i alverden betyder det?

Hvornår skal man betale denne afgift?
Hvem skal man betale den til?
Hvor meget er afgiften på fx Office 2019 Professional Plus?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2020 - 18:14 #1
Som jeg forstår det:

Programmer der ikke længere bruges af en bruger, overdrages til en opkøber der videre sælger denne licens til en ny bruger.
Denne licens er typisk meget lav i forhold til de priser men skal give hos Microsoft.
Prisen for den afgift man betaler, er forskellig fra side til siden man kan købe dem fra.
Avatar billede Ouzo-elskeren Novice
06. november 2020 - 18:28 #2
Tak for svaret!

Betyder det, at den pris jeg betaler til fx ProShop ER afgiften (+deres fortjeneste)?

Der er altså ikke noget ekstra jeg skal betale - ud over betalingen til ProShop?

Ved du, om jeg kan installere det på en ny pc, hvis jeg først har installeret det på min nuværende pc?
Eller kan jeg kun "aktivere" softwaren én gang?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2020 - 18:45 #3
#2 Som jeg forstår det ja
Nej der skulle ikke være mere du skal betale.
Om du kan flytte licensen afhænger af hvilken type det er.
En OEM licens binder sig normalt til hardwaren, hvor en RETAIL licens kan flyttes.
Avatar billede Ouzo-elskeren Novice
06. november 2020 - 19:21 #4
1000 tak, 220661