Avatar billede rwj Juniormester
07. november 2020 - 16:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

asp til php

Jeg har tidligere leget med asp classic, nu vil jeg prøve med php.

Det virker lidt uoverskueligt, så for at springe over, hvor gærdet er lavest, hvordan skriver jeg nedenstående asp link i php?

      <a href="nyside.asp?mode=test">testside</a>
Avatar billede cpufan Juniormester
07. november 2020 - 17:10 #1
Det der er jo ren html, og skrives på samme måde i asp og php.

Du kan lære php via fx w3school
https://www.w3schools.com/php/default.asp
Avatar billede rwj Juniormester
07. november 2020 - 17:27 #2
Jeg er ved at lære det, men har lidt svært ved disse ting, så for at give en bedre forståelse, ønsker jeg et link i php som nævnt. Så må jeg lære hen af vejen.
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2020 - 17:40 #3
Det link du har givet er som allerede nævnt ren html og det er det samme om du arbejder i asp eller php.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. november 2020 - 20:02 #4
linket er det samme - men siden, som du kalder (lokalt på din server) er nok nu i php, og ikke asp. Så skift fra nyside.asp til nyside.php
nyside.php skal så være rettet igennem, så asp kode i den er php nu.
Avatar billede rwj Juniormester
08. november 2020 - 09:41 #5
Beklager, som det bliver nævnt i første kommentar, er mit link html, jeg har skrevet forkert.

Det link som jeg gerne ser ændret til php er følgende:

<a href="nyside.asp?mode=<%= request("test")  %>">testside</a>

Beklager ulejligheden, er som sagt ved at lære det :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2020 - 16:09 #6
<a href="nyside.asp?mode=<%= request("test")  %>">testside</a>

->

<a href="nyside.php?mode=<?php echo $_REQUEST['test']; ?>">testside</a>

?
Avatar billede rwj Juniormester
09. november 2020 - 10:02 #7
arne_v

Mange tak, det var lige, hvad jeg ønskede.