Avatar billede mort1 Ekspert
08. november 2020 - 11:25 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Vise HD fra HD Dok

Jeg har taget 2 stk. HD ud af min gamle pc, den ene popper selv op, når jeg sætter den i en HD Dok, den anden "eksisterer" tilsyneladende ikke - Hvad er det lige man skal gøre for at forsøge at finde den?
Avatar billede mort1 Ekspert
08. november 2020 - 11:56 #1
I diskhåndtering ser det således ud -
https://ibb.co/3CP2XfQ
Det røde tegn øverst til venstre siger mig ikke rigtig noget, men jeg kan ikke lide når noget markeres med rødt.
Disken er så vidt jeg husker delt i 3 partitioner.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2020 - 12:06 #2
Avatar billede poko1 Ekspert
08. november 2020 - 12:18 #3
Selv om den er Dynamisk skulle Windows alligevel genkende den!
Prøv at højre klikke ude i feltet ved den røde markering og se om du kan ændre tilstand til online?
Avatar billede mort1 Ekspert
08. november 2020 - 13:58 #4
#3 Når jeg prøver at ændre fra "ugyldig" til online står den et stykke tid med timeglasset, hvorefter teksten "ugyldig" ændres til "offline" med et udråbstegn, som leder til teksten: "Disken er offline på grund af en politik, der er angivet af en administrator" ?

Jeg har endnu ikke prøvet andet, idet en konvertering til "grundlæggende disk" tilsyneladende samtidig vil slette data på disken.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. november 2020 - 15:53 #5
Uanset hvad skal du kunne se partitionen Og ikke en blank baggrund på disken
og det er å her du kan se om der er indhold på disken.
men jeg vil tro at den er defekt.
Avatar billede mort1 Ekspert
10. november 2020 - 14:48 #6
Tak claes57 og poko1 - Jeg har nu afprøvet jeres forslag, som virker ok på en anden HD, men må nok konstatere, at den omhandlede og problematiske HD må ende sine dage som elektronikaffald, på nærmeste genbrugsplads.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. november 2020 - 16:08 #7
Jeg skal nok lade være med at deltage når du i fremtiden stiller spørgsmål!
Avatar billede mort1 Ekspert
11. november 2020 - 11:06 #8
#7 - poko1 - Jeg synes ikke, at "sure opstød" hører til her, hvor det handler om, at vi alle, efter bedste evne, forsøger at hjælpe hinanden.
Som du kan se af mit indlæg #6, så giver jeg jo netop både dig og claes57 credit for jeres hjælp med at løse mit problem. At jeg så, i kampens hede, ikke har fået markeret det rigtige sted, hvorfor dine bidrag ikke blev markeret som løsning, kan jeg kun beklage - men med din status som ekspert, må du utvivlsomt før have været udsat tilsvarende uretfærdigheder her på Computerworld.
Jeg kan kun beklage - hvis dit udsagn, om ikke fremover at ville stille din ekspertise til rådighed,  hvis / når jeg i får problemer - står til troende.