Avatar billede bas Forsker
11. november 2020 - 12:05 Der er 1 kommentar

HP w2207h skærm - Out of range

Hej
Jeg har en HP w2207h skærm, som jeg vil have forbundet til en Lenovo Thinkpad T490.
Skærmen bliver ved med at skrive Out of range og at jeg skal sætte indstillingerne til 1680 x 1050 og 60 Hz. Det har jeg prøvet flere gange og gemt ændringerne, men det ændrer ikke noget.
Da PC'en kun har en HDMI udgang, har jeg sat en HDMI til VGA adapter til et VGA kabel.
Da det er en PC fra arbejdet, vil jeg ikke til at prøve at installere drivere osv.,og jeg mener heller ikke, at jeg har rettigheder til det.
Kan jeg købe en form for ekstern grafikrkort - vil det hjælpe noget, eller er jeg nødt til at købe en ny skærm?
Skæremen fungerer fint, når jeg bruger den sammen med min gamle PC, men der er det også direkte VGA til VGA.

På forhånd tak.
Avatar billede bas Forsker
12. november 2020 - 06:09 #1
Problemet er løst. Jeg bruger nu i stedet et HDMI kabel af en lidt god kvalitet.
Jeg havde tidligere prøvet med et andet og billigere HDMI kabel, men det virkede ikke.
Måske kan det være noget med, at det billigere HDMI kabel ikke understøtter de pågældende skærmopløsninger.