Avatar billede Dukaa Praktikant
13. november 2020 - 15:31 Der er 3 kommentarer

Computer kører fint, men lagger stadig

Hejsa, jeg har dette problem at, for at tage et eksempel i overwatch. Jeg har kørt spillet super fint, nu begynder det så at lagge. Har ikke ændret i mine settings, alt er på low, med nedsat renderscale. Det har altid kørt ''smooth'' men nu begynder det at komme med ret kraftige lags, også derefter køre godt igen. Problemet er ikke kun i overwatch, men også andre spil. Har prøvet alt det jeg kunne komme i tanke om, for at løse problemet, men intet har virket. Dette er et problem jeg har prøvet før, hvor jeg formaterede min computer, hvilket jeg ikke rigtig gider til igen, og ville høre om der kunne være andre muligheder.
Muligheder jeg har prøvet er: Genindstallere grafikdriver, Opdatere windows, kører fuldvirus scanning, tjekket min CPU for fejl eller overbelastning og en masse andre små ting.

Min pc's specs:
GTX 970
Intel(R) Core(TM)i5-4690 CPU @3.50Ghz
8 GB Ram
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2020 - 08:15 #1
"In Place Upgrade" hvor du opgraderer Windows med den samme version som du har liggende nu. Under opgraderingen vælger du at beholde programmer og personlige filer. Det er måden du kan få en ny Windows uden at røre andet. Om det løser dit problem kan jeg dog ikke love dig. Men det er et forsøg uden at starte fra bunden af.
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-windows_install/how-to-perform-an-in-place-upgrade-with-windows-10/7f0b236e-3c6c-4913-9691-c4baa2a6190a?auth=1&fbclid=IwAR3_ihxXwsqQqxuW3vfvpWSA9D9L1rLwJ5LUNDOKsKcT0h6XrQYeGNXy7FU
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2020 - 08:15 #2
Behøver ikke sige du bør have backup hvis du prøver ovenstående vel?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2020 - 08:17 #3
Har brugt måden her et par gange hvor Windows Update ikke virkede ordentligt. Denne måde her løste problemet for mig begge gange så jeg var fri for at starte forfra igen.