Avatar billede dorthe_lind Seniormester
16. november 2020 - 10:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Layout - Outlook 365.....

Hej....
Jeg har en kollega, som har fået en ny computer og dermed også en ny Outlook version/layout.....
Hun vil rigtig gerne tilbage til det gamle layout/design.
- og helt ærligt så kan jeg godt forstå hende
Hende og jeg er nok lidt "gammeldags".. Vi synes begge, at det nye 365 look er lidt for "poppet" og "rodet" til os.

Kan man få det gode gamle simple og mere overskuelige layout eller versionen frem på en eller anden måde.....
Eller bare noget, der ligner....

Alt er så stort i det nye layout og så dårligt seende er vi jo heller ikke.
Synes også, at menuerne/funktionerne er sværere at finde...

Anyone?
Takker
D.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. november 2020 - 10:38 #1
Og med gammelt mener du som det så ud i hvilken version? - Outlook har været ændret et par gange.

Men som udgangspunkt desværre nej.

Næsten hvert enkelte objekt kan ændres hver for sig - men at ændre det hele, så det ligner en tidligere version, vil være meget uoverskueligt.

Fokuser hellere på at lære det ny layout at kende - der er flere muligheder for at sætte menubaren fast o.lign. - det er nok disse funktioner du ønsker :-) - eks. hvis du vælger en menu - så vil der i højre side af båndet være en lille tegnestift. Klik på den for at beholde menubåndet fremme. Det samme gælder mappelisten o.s.v.
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
16. november 2020 - 11:00 #2
Tak for hurtigt input Ole.....
Det er nok bare 365-look'et, der driller os ;)
Det er så stort og der er ikke så meget plads på skærmen ;)
Jeg har haft 365 på dagligt basis i mit tidligere job og jeg blev desværre aldrig gode venner med det...

Du spørger til hvilken version, det er...
Jeg har en office Prof. Plus 2013, og det er noget a la dette "look", vi gerne vil frem til...
Men jeg har også adgang til en office 365 via internettet, hvis jeg vil det (og det vil jeg så ikke, smil)

Blev så glad, da jeg her på min nye arbejdsplads kom tilbage til "det gamle" setup..
Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige i hvordan vi arbejder og ser tingene.

Tak igen
D.