Avatar billede martin_froekjaer Juniormester
16. november 2020 - 11:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan finder jeg lettest deltagers nyeste hold?

Hej,

Jeg modtager ugentlige en liste med deltager, der jævnligt skifter hold fra gang til gang.

Jeg kunne godt tænke mig at have en oversigt der altid viser den nyeste dato jeg har fået en indmelding på de enkelte deltagere og hvad hold de går på. Jeg har tidligere fået hjælp til at finde den nyeste dato med formlen =slå.op, men jeg vil nu også gerne kunne se hvilket hold den enkelte deltager går på nu (altså det nyeste hold på den enkelte deltager).

Jeg har forsøgt at dele en Excel fil her, der viser hvad jeg mener:
https://drive.google.com/file/d/1Ko8uiZ-DLoqrVK2Xb99cXvm5GF_sL7ro/view?usp=sharing

I ovenstående eksempel er der to tabeller. Den orange er den hvor jeg gerne vil have overblik over hvor deltageren er nu (altså nyeste dato). Her er der tre 'unikke' deltagere på. Det er den tomme kolonne jeg gerne vil have til at udfylde sig automatisk baseret på næste tabel.

Den blå tabel har de samme tre deltagere, men med to forskellige indtastninger til hver deltager, for at vise jer hvordan jeg modtager dataene. Som nævnt modtager jeg data hver uge og de bliver alt sammen copy-pastet ind i den samme tabel da jeg gerne skal bruge alle dataene - men jeg mangler virkelig overblikket over hvilket hold deltageren går på nu, altså i den seneste indtastning.

Jeg håber det gav mening, nogen der kan hjælpe?
Avatar billede martin_froekjaer Juniormester
16. november 2020 - 12:05 #2
Det virker perfekt, mange tak for svaret! :)