Avatar billede hejberg Juniormester
16. november 2020 - 11:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

print til kant

håber at der nogle kan hjælpe, mig lidt
min forælder har købt en HP Destjet 2630 printer, men man kan ikke printe til kant i Word - hvad er der gå galt og hvad skal vi gør får at få den til at printe rigtig ud på papiret
Avatar billede thomas_bk Ekspert
16. november 2020 - 11:40 #1
Det lyder som om i skal justere marginerne i word.

Jeg kender ikke printeren, men det er vel også muligt at der er grænser for hvor langt ud på papiret den kan printe. Men det ved jeg ikke noget om.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. november 2020 - 12:00 #2
Enhver printer skal kunne holde på papiret, mens der printes. Derfor er der meget få der har ægte "print til kant".

Deskjet 2630 har iflg. specifikationerne følgende margener, der ikke kan printes ud over:
Print margins: Top: 3 mm, Bottom: 12.7 mm, Left: 3 mm, Right: 3 mm;
Avatar billede hejberg Juniormester
16. november 2020 - 12:01 #3
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. november 2020 - 12:08 #4
Printerens egne begrænsninger vinder over margenindstillinger i Word, hvis margenerne i Word er mindre end det, printeren kan klare.

De færreste printere kan printe helt til kant. Se min artikel ”Hvor tæt kan din printer skrive til kant af papiret? – sådan finder du let ud af det”, https://www.thedoctools.com/wordtips/hvor-taet-kan-din-printer-skrive-til-kant-af-papiret/, for at finde ud af, hvad grænserne er for den pågældende printer. Artiklen gælder også for nyeste versioner af Word.

Jeg søgte info om printeren og fandt denne specifikation: https://support.hp.com/us-en/product/hp-deskjet-2600-all-in-one-printer-series/12319824/model/16779358/document/c05518157#AbT7

Ifølge information deri er grænsen 3 mm for venstre-, højre- og top-, og hele 12,3 mm for bund-margen.
Avatar billede hejberg Juniormester
16. november 2020 - 17:26 #5
tak for disse god svare...