Avatar billede HHA Professor
19. november 2020 - 18:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Highlight række

Hejsa,

Har fundet denne i et tidligere opslag.
Den virker fint, men kan den kodes, så den returnerer cellerne med den farve som var der tidligere (før der blev klikket på rækken)?

Dim adr As String
Dim farve

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If adr <> "" Then Rows(adr).Interior.ColorIndex = xlNone
farve = Target.Interior.ColorIndex
Rows(Target.Row).Interior.ColorIndex = 35
adr = Target.Row
End Sub
Avatar billede jens48 Ekspert
20. november 2020 - 15:35 #1
Det kræver vel at du gemmer information om den oprindelige farve i samtlige 16384 celler i rækken. Jeg tvivler på at det kan lade sig gøre.
Avatar billede Jan K Ekspert
20. november 2020 - 15:38 #2
Enig med #1. Har brugt en del tid på det problem uden at finde en holdbar løsning.
Avatar billede Jan K Ekspert
20. november 2020 - 15:42 #3
Man kan dog opnå det med betinget formatering, men så vil det "overrule" anden betinget formatering i rækken.
Avatar billede Jan K Ekspert
20. november 2020 - 15:45 #4
Her er et par forslag med forskellige fordele og ulemper
http://kronsell.net/fremaktiv.htm
Avatar billede HHA Professor
20. november 2020 - 22:07 #5
Hej jens48 og Jan K,

Takker for jeres indput, lader dog emnet åbent, da det findes :)

Tjek lige Kutools: https://www.youtube.com/watch?v=lfIiAyIEv7s
Tænkte at der måske var nogen der havde den samme kode som deres.
Den virker også på i forvejen farvede celler, de vender tilbage til oprindelig farve

God aften til jer....
Avatar billede HHA Professor
22. juni 2021 - 20:08 #6
Har købt Kutools...