Avatar billede Slettet bruger
23. november 2020 - 19:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ingen mulighed for personlig kontakt hos Dell?

Kan det virkelig være rigtigt man ikke som privatperson kan ringe til Dell og få hjælp til at vælge et produkt?

Når jeg ringer til support for private, får jeg ikke mulighed for at tale med nogen, men bliver henvist til hjemmesiden!

Hvis det ikke er muligt, kan de stikke deres l*rt et hvis sted hen!
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2020 - 19:42 #1
Har fortrudt spørgsmålet.
Er for besværligt. Købe en ny mobil i stedet!
Avatar billede Slater Ekspert
23. november 2020 - 19:44 #2
Det kan nok sagtens være rigtigt. Det er altså helt normalt for store it-producenter ikke at have salgsrådgivning. Du kan heller ikke ringe til Intel og få råd til en CPU, eller direkte til BMW's hovedkvarter og få råd til bilkøb. Den slags forventes det at forhandlere står for.

Desuden ville du jo ikke få upartisk rådgivning hos Dell, da de ville være nødt til at anbefale en Dell-maskine. Så en uafhængig forhandler vil være bedre til at rådgive.
Avatar billede milter Ekspert
23. november 2020 - 19:53 #3
Ja, det er rigtigt, lige som det er rigtigt med computere fra HP, Apple, Asus, Toshiba, Acer, Lenovo og alle de andre.

I bund og grund bruger alle fabrikanterne hardware fra de samme fabrikanter, de stykker dem bare sammen på forskellig måde og markedsfører dem på forskellige måder. Hvis du mener, at kun en Dell Optiplex kan give dig det, du ønsker, så tager du fejl :-)

Der findes et utal af computere, som markedsføres som f.eks. støjsvage, og jeg tror, du her i dette forum eller på nettet vil få bedre og meget mere brugbare svar i din søgen efter den slags computer end ved direkte henvendelse (pr. mail eller telefon) til PC-fabrikanter.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2020 - 21:34 #4
Det er virkelig sølle!
For 12 år siden kunne det godt lade sig gøre.

Så kan jeg jo ikke købe det jeg vi. Skal have ændre noget ved en computer som ikke lader sig gøre ved at sætte et flueben.
Skrive til dem om det kan man heller ikke.

Fint, vil de ikke snakke med mig, kan jeg ikke få det jeg vil have, kan de beholde deres skrammel!

Tilbage står så at jeg nu er blank! Derfor mobilen.
Bare ærgerligt!
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2020 - 21:46 #5
#3 Har ikke forstand på hardware og ingen erfaring med andre mærker. det er nærmest som at skulle flyve en flyvemaskine uden certifikat!
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2020 - 21:46 #6
Jeg mener, at finde ud af hvad man skal løbe.
Avatar billede milter Ekspert
23. november 2020 - 22:01 #7
#4, 5 og 6.

Hvis du kunne udtrykke dig på en lidt mere positiv måde, kunne du sagtens få masser af brugbar hjælp i dette forum.
Et af de oftest forekommende spørgsmål her er af denne type. "Hej eksperter. Min gamle computer kan ikke længere det, den kunne for 7 år siden, så nu vil jeg gerne have lidt råd om, hvordan jeg bedst finder en afløser til den. Jeg vil helst have en bærbar/stationær, og jeg skal bruge den til følgende: ............... Den må max koste xxxx kroner.
Avatar billede Peter Guru
23. november 2020 - 23:10 #8
Jeg har aldrig haft problemer med at ringe til hverken HP eller Lenovo og få fornuftige svar.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
24. november 2020 - 05:08 #9
@solar: Du kan prøve at spørge her på eksperten. Måske er der nogen, der har kendskab til Dell computere? ;-)
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2020 - 14:45 #10
#7 Ja ok, kan godt se hvad du mener. Tænkte ikke over det, da jeg skrev det.

Bortset fra det, så endte jeg ud i at beslutte mig for den omvendte rækkefølge. Først mobil. Så computer.
Siden er jeg så igen blevet i tvivl. Opretter måske et spørgsmål.

#9 Jo, men der er jo ingen herinde der kan ændre min bestilling til at komme med en anden strømforsyning. Var det der var problemet. At jeg ikke kan komme i kontakt med Dell og få ændret dette. Det er "køb det som det præsenteres, eller lad være".
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2020 - 14:49 #11
"min bestilling"
Lyder som om jeg alligevel har bestilt. Det har jeg ikke.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2020 - 15:00 #12
Kan ikke lade være med at nævne dette.

Har på Dell's side fundet et sted hvor der står:
"Har du brug for råd til at finde de rigtige produkter til at opfylde dine behov?"
Ud for kan man så klikke på "Kontakt salgssupport". Når man gør det, åbner en side hvor der står "Salg" - og intet andet. Siden er bare blank/hvid!

Det er da helt til grin.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2020 - 15:20 #13
Her viser de en masse telefonnumre (hvoraf ingen af dem kan bruges, som nævnt henviser de på nummeret til "Til hjemmet og hjemmekontoret" blot til hjemmesiden)
http://euro.dell.com/content/topics/topic.aspx/emea/contact/dadk?c=dk&l=da&cs=RC1077944.

Men klikker man på "Via mail" får man en adresse. Ingen mail muligheder.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2020 - 15:32 #14
Nu lykkedes det mig at finde ud af noget ved at ringe til et "frobudt" nummer hos Dell.

Beskeden er at Deres OptiPlex kommer med den strømforsyning de kommer med!. Ingen ændring mulig.
Dell er dermed helt ude. Så nåede jeg da så langt.