Avatar billede riec Novice
25. november 2020 - 20:23 Der er 6 kommentarer

Hi8 videooptager til computer

Jeg har en videooptager Sony Handycam digital til Hi8 bånd.
Fra den har jeg en del bånd liggende, som jeg vil have redigeret.
Mit problem:
Båndene afspilles meget flot i videooptageren - på computeren "stødes" optagelserne igennem, men videoen ses. Dvs jeg ser en afspilning i videooptageren, der er ok, men på computeren kan jeg ikke bruge det. Der er lyd på.
Jeg har koblet videooptageren til computeren med gul, rød og hvid kabel, samt en sort.
Programmet, jeg bruger til import, hedder Pinnacle Studio for Dazzle.
Jeg har før redigeret en del Hi8 film uden problemer. Da havde jeg Pinnacle 15.
Jeg håber, der er nogen, der kan give mig en forklaring og hjælp.
Jeg nærmer mig skarpt de 80 år, så jeg skal have det skåret ud i pap, som var jeg "4 år".
rie c
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. november 2020 - 20:58 #1
Jeg har selv engang brugt Pinnacle, og det var ingen succes. Dengang var det gamle VHS bånd jeg brændte over på DVD vha. min PC. Mange af dem kopierede jeg vha. et scart-kabel mellem VHS og DVD maskinen med fint resultat. Problemet med dette var når der var tale om nogle gamle købefilm med kopisikring - der kunne ma ikke optage dem over på denne måde.

Jeg har fundet noget her:

http://www.datanord.dk/videobaand/video-til-dvd-og-usb/

Det er kun et eksempel, for der er uden tvivl mange stedet man kan få overspille fra bånd til DVD. Man behøver altså ikke at rejse fra den ene ende af landet til den anden.
Avatar billede Jan Seniormester
26. november 2020 - 04:13 #2
jeg vil slå et slag for VideoPAD
https://www.nchsoftware.com/videopad/index.html

der er det blot at vælge menu, file, record, og vælge din recorder.

programmet er en fuld blown videoeditor.

Pinnacle har været ustabil i årevis.. jeg har en ældre ven (80+) som også havde problemer.

Jeg kan på alle måder anvende Videopad.
Jeg har købt det.

mine video på youtube er lavet med det.
bare google youtube: sidwave
Avatar billede riec Novice
26. november 2020 - 10:03 #3
Tak for jeres input, det er jeg meget, meget glad for.
Jeg er klar over, jeg kan få dem overspillet, men det drejer sig om 120 bånd (selvfølgelig af mine børnebørn - dengang), dvs. ca. kr. 12.000, derfor har jeg været lidt tilbageholdende.
Og så er jeg faktisk computernørd, men jeg kan selvfølgelig mærke alderen, det trænger ikke så hurtigt ind mere. Accepteret. Dette, sammen med alt det bøvl, jeg virkelig har haft, gør mig urolig, de bånd er guld værd. Jeg var lige ved ikke at tro på mig selv mere.
Så er der lige VideoPAD:
Du skriver, du har købt det! Jeg gik ind på siden og kunne bare downloade det.
Kan det være rigtigt.
Jeg køber det hellere, så alt er i orden.

Allernederst på siden stod der:
Powerful Video Editor
This video editor lets you easily create your very own professional looking videos.
Download Now
Det gjorde jeg, og kun det.

Nu ser jeg, der allerøverst på siden står:
VideoPad Video Editor
Professional Video Editing Software for Everyone
Download now for windows.
Var det der, jeg skulle downloade fra istedet.

Og stadigvæk, kan det være gratis?
mvh riec
Avatar billede riec Novice
26. november 2020 - 10:11 #4
Jeg har for en ordens skyld fjernet det downloadede, jeg vil være helt sikker på, jeg ikke skal købe det. Og så vil jeg gå ind på youtube sidewave og se.
mvh riec
Avatar billede Jan Seniormester
26. november 2020 - 19:50 #5
nej, du skal downloade den der hedder videopad.
den er gratis ja, men for at få full HD skal du købe, ellers er det kun 720 p

prøv det et stykke tid, så køb hvis det viser sig nødvendigt.
Avatar billede riec Novice
26. november 2020 - 21:40 #6
Jeg har siddet og "leget" med programmet nu.
Du skriver:
"der er det blot at vælge menu, file, record, og vælge din recorder"

Hvis jeg går i File - Record - og tager Record Video, så går jeg lidt i stå.
Der står: Device error. It may be in use by another appllication.

Hvad menes der?
Og hvor skal jeg vælge min recorder?
mvh riec