Avatar billede compac Seniormester
01. december 2020 - 20:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Adgang til indstillinger i Edge

Når jeg klikker i et tomt søgefelt til min egen database på min hjemmeside kommer der 2 linier i dropdownboxen: 1: Danmark
2. Administrer adresser.
Klikker man på administrer adresser kommer "Indstillinger" til Edge frem hvor det er muligt at ændre alting.
Jeg er lidt forskrækket over det, men er der nogen der har en forklaring/løsning på trods af de sparsomme oplysninger.
Avatar billede compac Seniormester
01. december 2020 - 21:21 #1
Her er søgefeltets "kode"
<div class="dropdown">
<input type="text" name="country" id="search" placeholder="Søg..">
<div class="dropdown-content">
<div id="display"></div>
</div>
i .js-fil:
    function fill(Value) {
      $('#search').val(Value);
      $('#display').hide();
    }
    $(document).ready(function() {
      $("#search").keyup(function() {
        var name = $('#search').val();
          if (name == "") {
              $("#display").html("");
          }
          else {
              $.ajax({
                  type: "POST",
                  url:"query_sog.php",
                  data: {
                      search: name
                  },
                  success: function(html) {
                      $("#display").html(html).show();
                  }
              });
          }
      });
Der kunne nok laves en bedre sikring her. Men hvordan? Der er ikke tale om mailadresser eller andet, men helt almindelige bogstaver og tal.
Avatar billede compac Seniormester
01. december 2020 - 22:16 #2
Problemet med Indstillinger i Edge udvikler sig:
På en side som jeg intet har at gøre med sker det samme:
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Learn/Forms/Form_validation
Midt på siden er der "Full example" og i det praktiske eksempel under koden kommer muligheden for at vælge Administrer (indstillinger til Edge) når man aktiverer mail-feltet. Så det må vel være Edge det er galt med.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2020 - 10:55 #3
chrome (og dens cloner) husker, hvad der indtastes i søgefelter - og det er samlet for alle de søgninger, der er på private sider (søgemaskiner er ikke med)
min edge på denne side har fx 'sommertid' med.

Hvis man i edge kører cursor ned på en linje i dropboxens forslag, så er der en skraldespand til højre - klik, og det resultat er væk. Denne muglighed er ikke i chrome.
Avatar billede compac Seniormester
02. december 2020 - 13:28 #4
Min hjemmeside ser sådeledes ud:
https://pknudsen.net/gps/side.php

Microsoft Edge:
Hvis jeg venstreklikker i søgefeltet uden at have indtastet noget kommer der to linier frem Første linie: "Danmark",  Anden linie: "Administrer adresser". Hvis jeg højreklikker på disse felter sker der ingenting.
Det sker ikke i Chrome her forbliver feltet tomt.
Den skraldespand du omtaler kan jeg ikke se.
Avatar billede compac Seniormester
02. december 2020 - 13:47 #5
Nu har jeg prøvet at køre "Historik - Ryd Browserdata" så kommer der et tilbud om opdatering til en ny version af Edge til version 87.0.664.52
Nu har jeg foretaget den og så er problemet væk.