Avatar billede Jolles Professor
10. december 2020 - 13:38 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Samle celler

Jeg har to problemer i dag.
Samle to celler med forskellige værdier i en 3. celle:
Start dato    Slut dato
11-01-2021    17-05-2021

Jeg har forsøgt med =(A1&" til "&B1)
Kolonnerne er formateret som dato - har også forsøgt med tal eller standard.
Men de vil ikke samles.

Andet problem.
Tidligere mener jeg, jeg kunne fx. indsætte en bindestreg eller et komma - eller et lille ' foran tallet i en celle, og så trække det hele vejen ned - hvorefter tallene kunne samles.
fx. '11-01-2020 kunne sammenlægges med '17-05-2021 med =A1&" til "&B1
Håber I ikke er for smadret af restriktionerne, det er lidt skummelt her i Cph.
Venlig hilsen til alle
Avatar billede anedi Ekspert
10. december 2020 - 13:45 #1
Prøv med =TEKST(A1;"dd-mm-åååå")&" til "&TEKST(B1;"dd-mm-ååå")

Vh
Anedi
Avatar billede Jolles Professor
10. december 2020 - 14:19 #2
Tusind tak til anedi. Det virker...
Har du et tip til mit andet spørgsmål - at indsætte etellerandet i en given celle, der så kan kopieres (trækkes) nedad.
Avatar billede madklub Guru
10. december 2020 - 16:45 #3
Det andet problem...

Brug en apostrof '
Avatar billede Jolles Professor
15. december 2020 - 23:12 #4
Madklub, det er kkke det, jeg mener, og kan vist ikke forklare det. Må google videre. Tak for venlig hjælp