Avatar billede Lil_bathrobe Praktikant
14. december 2020 - 18:42 Der er 3 kommentarer

Google sheets, IFS formel giver hele tiden parsel fejl

Jeg har forsøgt at lave et excel til at kunne spille yatzy, ikke det mest komplicerede, men tænkte at gøre det så nemt som muligt at tælle point sammen. Jeg forsøgte derfor at lave formel, der ville give bonus på 50 point hvis summen af 1'ere, 2'ere, 3'ere OSV giver 84 eller derover. Men kan ikke få IFS formlen til at fungere. har forsøgt mig med denne: =IFS(B8>=84, 50, 0). Nogen der kan hjælpe med at få den til at virke
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2020 - 06:56 #1
Hvis dansk tegnsætning i tal, så er komma optaget, og kan ikke bruges i formler. Så prøv at erstatte komma med semikolon
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. december 2020 - 09:44 #2
Det er skiftevis en betingelse og en værdi. Det du leder efter kan f.eks. være

=IFS(B8>=84,  50 , true,  0)

eller

=IFS(B8>=84,  50 , B8<84,  0)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. december 2020 - 09:47 #3
Og selvfølgelig den simplere, som måske er den du tænkte på

  =IF(B8>=84, 50, 0)