Avatar billede kurtba Ekspert
21. december 2020 - 20:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flytte data fra mac til pc

Har fået en Macbook air hjem, hvor jeg lige skulle tage kopi af dokumenter og billeder m.m. på en harddisk inden den resettes med henblik på salg.
Jeg er næsten blank, hvad angår Macbook, men jeg troede faktisk ikke, at en pc kunne læse kopi af mapper og data fra en mac, men det ser ud til at gå fint. Er det noget nyt eller har det altid været sådan.
Så vil pgl. gerne have nulstillet den, men samtidig bevare nogle programmer på den. Bl.a. en officepakke, hvor hun ikke længere har oplysninger til brug for nyinstallation.
Ved at søge på nettet er jeg nået frem til, at eneste metode er at oprette en ny administrator på mac.en, og derefter via denne administrator slette den oprindelige bruger. Derved skulle alle data fra tidl. bruger blive slettet, men den nye admin har adgang til de programmer, som var på pc.en.
Skulle der være noget, som taler imod at bruge den metode. Her tænker jeg især sikkerhedsmæssigt i forhold til den tidligere bruger?
Så vidt jeg kan se, vil alle de reset metoder, som apple anbefaler, slette alle ekstra programmer osv, så derfor den alternative metode.
Avatar billede INK Ekspert
21. december 2020 - 21:30 #1
Metoden er ok. Du skal dog lige sikre dig, at der logges ud af iCloud.

Hvordan er den eksterne harddisk formateret? Hvis det er ex-fat eller FAT, så er det ok.
Avatar billede kurtba Ekspert
21. december 2020 - 21:40 #2
Det har jeg ikke lige set efter, men den må være formatteret via mac, idet der lå noget på den i forvejen. Og som sagt, satte jeg den til min pc med windows og kunne se filerne. Har også prøvet at flytte lidt med dem, og det gik også uden problemer.
Så vil jeg gå videre med den nye admin, og slette den gamle bruger.
Tak for hjælpen.