Avatar billede Jolles Professor
24. december 2020 - 11:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

chromecast ses ikke på iphone 8x

iphone 8 x , Grundig 26 vlc 4102 t2 tv, Chromecast - 1 år gammel

Chromecast kan fint bruges mellem Asus Vivo og Grundig-tv
Men jeg kan ikke forbinde den med min iPhone.
Har været igennem diverse brugsanvisninger.
Har gendannet Google Home
Avatar billede eurositi Ekspert
24. december 2020 - 11:49 #1
Og telefonen og Chromecasten er bege på det samme WiFi netværk?
Avatar billede Jolles Professor
24. december 2020 - 23:55 #2
nej, og det er vist nok problemet. Jeg har telefonen på 3.dk, og wifi på en andelsboligforeningsantenne. Men telefonen går jo på wifi når jeg er hjemme, og så skulle det vel være det samme.
Avatar billede kurt54 Ekspert
25. december 2020 - 02:00 #3
Dit wifi kan være både 2.4Ghz og 5Ghz - nogle chromecast kan ikke køre 5Ghz.
Avatar billede Erik K Ekspert
25. december 2020 - 16:15 #4
Hvis der findes en Chromecast, der ikke kan håndtere både 2,4 og 5 Ghz, så kan det kun være 1. generation - den der i form minder lidt om en USB-stick. Den har jeg ingen erfaring med, så den kan jeg ikke udtale mig om, men i givet fald er den ret gammel.

CC 2. generation, CC Ultra og den nye CC med Google-TV kan køre på begge forbindelser. Disse har nogenlunde det samme udseende.

Du skal vælge, om forbindelse til dit WiFi skal køre på 2,4 eller 5 Ghz og så sørge for at både CC og tlf. opretter forbindelse til det samme.
Avatar billede Jolles Professor
25. december 2020 - 22:25 #5
Tak for hjælpen, jeg prøver at finde ud af Erik Ks svar.