Avatar billede ranni Forsker
27. december 2020 - 16:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Billeder i MP4 format ??

Hej
Jeg slettede ved en del billeder.
Jeg har så brugt EaseUS data Recovery, den har så også fundet en masse filer på 10-20 MB , men det er så nu MP4 filer , men kan så  ikke åbnes som video. Findes der en coverter fra MP4 til JPG ???
Eller findes der et codex ??
Avatar billede eurositi Ekspert
27. december 2020 - 16:48 #1
Hvis disse relativt store filer virkelig er JPG-billeder, kan du bare ændre filtype-endelsen fra .mp4 til .jpg. Derefter vil Windows selv forsøge at åbne dem med din normale billedviser.

Filstørrelsen tyder dog på, at der næppe er tale om JPG-billeder. Har du prøvet at åbne dem med VLC medieafspilleren?
Avatar billede ranni Forsker
27. december 2020 - 17:21 #2
Hej Euro....
Jeg har prøvet med VLC og GOM de vil ikke vise. VLC sker der intet. GOM siger der mangler er codex ??
Jeg har prøvet et par convertere. Video og Image converter , men ingen vil kendes ved MP4 filen
Avatar billede eurositi Ekspert
27. december 2020 - 17:57 #3
Når jeg læser om fil-genoprettelse på Easeus' hjemmeside, kan jeg se, at de også prøver at sælge et andet værktøj til at reparere gendannede filer: https://www.easeus.com/data-recovery-solution/recovered-files-wont-open.html

Disse filer på 10-20 mb er formentlig hverken det ene eller det andet. Det er en form for rådata, som man måske / måske ikke kan udtrække regulære billeder, videoer og dokumenter af.

Det er i hvert fald ikke fordi du mangler et videocodec.
Avatar billede ranni Forsker
27. december 2020 - 20:09 #4
Hej igen eur...
Jeg vil da prøve dit link.
Nu da jeg har problemer bliver mine almindelige billeder på PC også vist på Windows medie player, men andre programmer (paint og andre) åbner dem også, hvis jeg bruger :Åbn Med ??? Det er altså første gang jeg oplever det.
Jeg har i 15 år behandlet video/billeder her fra min rullestol for venner/bekendte uden at bemærke det.
Avatar billede eurositi Ekspert
27. december 2020 - 23:27 #5
Nu er det jo Easeus, som har gendannet filerne fra slettet tilstand. Dette har tydeligvis medført en slags informationstab, siden filerne ikke umiddelbart kan identificeres som hverken billeder eller videofiler.
Du kan prøve at åbne dem med MediaInfo for at se, om programmet kan finde mere information i fil-headeren: https://mediaarea.net/en/MediaInfo/Download
Avatar billede ranni Forsker
29. december 2020 - 16:24 #6
Tak eur...
Du prøvede at hjælpe, men jeg må nok indse, at filer er overskrevet og tabte.
Nu skal jeg se om jeg kan åbne nogle reddede billeder.
De åbner med 1 klik, men kun i Windows Media Player ???, eller jeg skal via pop-up menu : Åbne Med ???
Det er noget PC èn er har ændret af sig selv, nu må jeg se, om jeg kan gå tilbage til at åbne i Billeder igen uden at skulle ændre hvert enkelt billede.
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2020 - 16:55 #7
Ranni.
Hvis du uploader et par af de "dårlige" filer til https://imgbb.com/ , vil jeg prøve at kigge lidt på dem. Jeg tror, du har prøvet det før. Jeg garanterer ikke noget, men ...?
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2020 - 16:58 #8
Og husk at komme tilbage med et link til, hvor vi kan finde billederne. Processen ved upload giver dig et link, som du kopierer og sætter ind her.
Avatar billede ranni Forsker
29. december 2020 - 17:37 #9
Hej milter.
Jeg prøvede at uploade 4 stk MP4 filer, men de blev alle afvist med defekter.
Jeg anser dem for tabte.
Nu håber jeg så , at jeg kan få mine 500 redede billeder til åbne normalt og ikke med Windows Media Player.
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2020 - 18:44 #10
#9.

Ok, held og lykke :-)
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2020 - 19:42 #11
#9.
Har du prøvet at omdøbe filerne til xxxx.jpeg og derefter uploade dem?
Avatar billede ranni Forsker
29. december 2020 - 20:26 #12
Det virkede heller ikke !!
Jeg opgiver og erkender tabet.

TAK til milter og euro.... for at I gav en hånd !!!

Jeg afslutter denne tråd.
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2020 - 20:29 #13
Velbekom.
Avatar billede kurt54 Ekspert
29. december 2020 - 23:00 #14
Hvis du åbner dem med irfanview og typen ikke stemmer vil irfanview ofte fortælle dig den rigtige type og endda foreslå at rename filen or dig.