Avatar billede michaelrar Seniormester
01. januar 2021 - 16:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Outlook fejl -> pst-filen kan ikke oprettes. Stien til filen er for lang

Nogen der kender løsningen på ovenstående fejl ?
Fejlen opstår når jeg prøver at oprette en ny postkasse til en mailadresse.

Jeg har ikke ændret nogle Outlook parameter. Problemet er opstået efter skift til ny computer som er reinstalleret med nyeste W10 version.

En tidligere mailadresse er dog fint kommet med, uden jeg husker nogle problemer ved det, og ost-filerne ligger i standardplaceringen
C:\Users\PC\AppData\Local\Microsoft\Outlook

Bruger Office 365
Avatar billede claes57 Ekspert
01. januar 2021 - 17:06 #1
du har måske for mange undermapper/mapper/mapper, fx i stil med
inbox/bolig/2020/ejendomsmægler/søndermarken/ombygning/køkken/tilbud/ osv
der er vist nok en grænse på 255 tegn i alt...
Avatar billede michaelrar Seniormester
01. januar 2021 - 17:10 #2
#1
Det er en helt ny mailadresse, så der er ingen mapper endnu.
Men det er rigtigt, at der er en grænse på sti-længden på 255 karakterer. Men bruger som skrevet standardstien som ikke tilnærmelsesvis kommer i nærheden af det antal.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. januar 2021 - 17:43 #3
Prøv at sende en mail til den nye konto - tjek i dens online webmail, at den er der, og opret kontoen i Outlook derefter, og hent/opdater mails.
Avatar billede michaelrar Seniormester
01. januar 2021 - 17:52 #4
#3
Jeg kan godt sende mail til den nye mailkonto og se mailen i webmail, men  Outlook tillader mig desværre ikke at oprette den nye postkasse :-(
Avatar billede michaelrar Seniormester
01. januar 2021 - 17:54 #5
Det pudsige er, at de 2 eksisterende postkasser her ost-filerne liggende samme sted uden problemer
Avatar billede Peter Guru
01. januar 2021 - 23:12 #6
Der er noget med at hvis man skriver noget i Sti til Rodmappe så går det helt ganlt (for mig). Så kan jeg ikke oprette undermapper, men skal lave dem i webmail klienten. Så dukker de op i Outlook.
Avatar billede michaelrar Seniormester
02. januar 2021 - 08:41 #7
#6
Hej Peter

Det var heller ikke løsningen.
Men jeg fandt selv en løsning, om end det holdt hårdt. Specielt da jeg har en mailkonto i forvejen hos samme hostingfirma, hvor jeg egentlig bare prøvede at kopiere indstillingerne. Men jeg fik det til at virke ved at ændre "typen af krypteret" forbindelse til "Auto" i stedet for en fast værdi og så ændre serverne til ind- og udgående post fra at være mail.mitdomæne.dk til at være pro03.hostingfirmaet.xxx
Tak for input til jer alle og god weekend
Avatar billede Peter Guru
02. januar 2021 - 09:04 #8
Hej Michal
Tak for at du oplyser din løsning - så blev jeg også klogere.