Avatar billede Søren Praktikant
02. januar 2021 - 13:06 Der er 3 kommentarer

Kan man få noget udstyr der kan gå fra trådløst til Kabel wifi

Jeg har en TV box som kræver kabel internet og kraftig internet. Nu skal jeg på en rejse hvor der mest kun er trådløst netværk. Kan man få en converter der kan tage stor hastighed og lave det til kapel internet.
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. januar 2021 - 13:21 #1
En wifi-extender med rj45 stik kan opgaven - men om du kan komme til at konfigurere den er et spørgsmål.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2021 - 13:52 #2
Ja, der findes masser af "extender" udstyr - jeg har kun erfaring med ældre, så intet anbefalet.
De gamle Google WiFi kunne også - men kræver at du bruger et af Googles egne punkter først i kæden MED kabel, så den du´r ikke her.

Og du kan få en mobil bredbåndsrouter, som du sætter et SIM-kort i, og kører det hele direkte på mobilnetværket - men med RJ-45 stik ud til fastkablet udstyr - eks. https://www.avxperten.dk/4g-router/3g-4g-router-til-sim-kort-tp-link-ekst-antenner.asp?

Endelig kan du tage din PC, og lade den være "bro" mellem WiFi og kablet netværk. Normalt ville man lave den til hotspot, altså den anden vej, men det bør bestemt også være muligt at konvertere wifi til kabel. Det kræver bare at du selv sætter dit kablede udstyr op med statiske IP-adresser, eller installerer en DHCP-server på din PC.
Avatar billede wjens Guru
02. januar 2021 - 19:33 #3
Mange almindelige wi-fi enheder kan sættes i "bridge-mode". Normalt går en wi-fi fra kabel til wi-fi, men i bridgemode vender du retningen om.
Dermed kan du få forbindelse fra kabel > wifi > kabel.
Eksempel: https://www.tp-link.com/dk/support/faq/178/