Avatar billede Uvanga Ekspert
02. januar 2021 - 16:18 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

CEPTER SENSE A440-02 23,8" ALT-I-EN STATIONÆR PC Kan anbefales Ja/Nej?

Jeg synes aldrig jeg har hørt om Cepter, men det kan vel være min fejl 😊
Det tiltrækker mig at det er alt-i-en-stationær PC, altså at det ikke fylder hele bordet. Er der nogen der kender denne PC:
CEPTER SENSE A440-02 23,8" ALT-I-EN STATIONÆR PC (4999,00 Kr)
Og evt. kan anbefale / og eller kender andre fabrikater der kan det samme.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. januar 2021 - 17:56 #1
Det skal være en meget kedeligt pc-forbrug. Brev, mail, og eboks inkl bank. Intet sjov, men så er den også ok.
Personligt ville jeg købe skærm, tastatur og mus - og derefter en billig bærbar, som kan skiftes efter behov.
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. januar 2021 - 18:11 #2
CEPTER SENSE A440-02

googler man dette fås forskellige CPUer og SSDer. -

all in one betyder også at dør en væsentlig del dør det hele - så jeg forstår synspunktet i #1.
Avatar billede Uvanga Ekspert
02. januar 2021 - 20:31 #3
Tak for respons.
Jeg kan godt se det kan være kritisk med alt-i-en i tilfælde af nedbrud. Så jeg vil lige overveje hvad jeg gør.
03. januar 2021 - 12:57 #4
Jeg købte en HP Alt-i-1, for ca. 6,5 år siden.
20" Touchskærm
i3 1,7 GHz CPU
4 GB RAM
1 TB Hybrid Disk.
Batteri, som i en Laptop.
Ekstern strøm forsyning, som en Laptop.
Ekstern Trådløs Mus og Tastatur, (Dongle sidder i en intern USB, og kan skiftes).
Og der var en USB til Ethernet Dongle med.

Opgraderings mulighederne er som i en Laptop.
Der kan sættes mere RAM, den har 2 sokler, den ene ubrugt.
2,5" SATA disk.

Reparations muligheder er som med en Laptop.

Som #1 er inde på er det ikke et fart monster.
Og derfor bruger jeg den ikke så meget.
Det største problem er klart disken.
jeg tror jeg er klar til at smide en 1TB SSD og et RAM Modul mere i den.

Hvis du vil smide flere penge efter det, kan du sikkert godt finde en der er hurtigere.
HP Havde en Workstation der hed Z1.
Lenovo har en løsning, hvor der er en holder bag på skærmen, som man kan sætte en Micro PC i.
Avatar billede Uvanga Ekspert
03. januar 2021 - 15:37 #5
Det endte med at jeg har bestilt denne:
HP ProDesk 600 G2 DM komplet med 24" skærm tastaur og mus.
Den er fra refurb, grade A og koster 3199,00 Kr (Gratis fragt med GLS)
Det er første gang jeg køber brugt PC, så det er samtidig lidt af en test 👌
refurb har gode anbefalinger på Trustpilot, så jeg er fortrøstningsfuld. Ikke at jeg stoler 100% på Trustpilot...