Avatar billede Tobias Praktikant
03. januar 2021 - 18:40 Der er 12 kommentarer

Startknap

Hej.

Tidligere i dag slukkede jeg min stationære pc, som jeg plejer efter at have spillet. Da jeg så prøvede at tænde den igen, var det som om at startknappen ikke var tilsluttede til resten af min pc. Der er lys inden i, så jeg ved den har strøm, men jeg kan ikke tænde den.

Er der nogen der kan hjælpe mig

MVH Tobias.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. januar 2021 - 19:03 #1
Prøv at fjerne alt 220V tilslutning fra PC hold derefter Startknappen inde i 30 Sec, Tilslut derefter til 220V  igen og prøv igen.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. januar 2021 - 22:20 #2
Hej Tobias.
Har du prøvet?
Avatar billede Tobias Praktikant
04. januar 2021 - 07:14 #3
Hej poko.
Ja, det virker ikke
Avatar billede poko1 Ekspert
04. januar 2021 - 07:54 #4
Hører du lyde inde fra kabinettet? "Harddisk aktivitet" Hvis ikke SSD Disk ?
Prøv igen med alt andet udstyr end Tastatur og mus, tilsluttet og prøv igen uden strøm på at holde startknappen inde i 30 sec. men ellers er der mange muligheder for defekte dele. Skærmkort PSU Eller eller?
Avatar billede Tobias Praktikant
04. januar 2021 - 08:06 #5
Jeg har lige prøvet at trække alt ud, det virkede ikke. Der kommer ikke nogen lyde.
Det er også som om at startknappen ikke rykker sig ned når jeg trykker på den.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. januar 2021 - 08:34 #6
Så må du prøve at åbne kabinettet fjerne power stikket og prøve at kortslutte power stikket kortvarigt.
https://ibb.co/gmw4mLq
Avatar billede Tobias Praktikant
04. januar 2021 - 09:16 #7
Tusind tak for din hjælp og din tid, men jeg tør ikke til at pille ved det, fordi min computer kun er 1 år gammel og kan erstattes
Avatar billede madklub Guru
04. januar 2021 - 15:11 #8
Min startknap kan godt sætte sig fast i 'nedtrykt' tilstand.
Er din knap stadig trykket ned?
Avatar billede Tobias Praktikant
07. januar 2021 - 07:30 #9
Ja det er den
Avatar billede madklub Guru
07. januar 2021 - 07:59 #10
Sidder knappen fast i den nedtrykkede position?
Når min har sat sig fast skal jeg rode lidt ved den for få den op igen.
Avatar billede Peter Guru
07. januar 2021 - 08:29 #11
Hvad med at skifte tastaturet ud?
Avatar billede Tobias Praktikant
07. januar 2021 - 08:54 #12
ja den sidder fast lidt nede, men jeg har prøvet at rode rundt på den, d et hjælper ikke