Avatar billede Nils Torben Juniormester
05. januar 2021 - 19:10 Der er 6 kommentarer

Smtp-server afviser alle emails som junk

Jeg har skiftet til et nyt webhotel og oprettet mine sædvanlige emailadresser.
Problemet er, at jeg kan ikke sende, hverken fra OE eller Thunderbird.
Serveren rs-fra.serverhostinggroup.com afviser ALLE afsendte emails som unsolicited.
Samme resultat med telnetkommandoen (telnet myaddress@myserver.dk 25)
Thunderbird skriver: Junkmail rejected. 77.241.128.144.mobile.3.dk
Kontrollér mailadressen og prøv igen.

Jeg tænkte at det skyldes aversion mod computeren (XP), men et andet emailprogram poppeeper.exe kan det hele. Man kan sige, brug dog dette, men Outlook Express har nogle ellers udgåede færdigheder, f eks valg af lagringsmappe, indsættelse af baggrundslyd, indsættelse af billeder og html-redigering, som jeg savner i nyere programmer.
Altså, hvordan får jeg meddelt smtp-serveren, at mine emails ikke er spam?
Jeg har selvfølgelig prøvet alle mulige indstillinger, og der er ingen problemer i windows 10 på en anden PC eller på smartphone.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2021 - 09:11 #1
tal med webhotellets support - det kan være en generel ting de har sat op for at beskytte andre kunder mod usikre systemer
Avatar billede Nils Torben Juniormester
06. januar 2021 - 10:05 #2
Jeg har talt med dem. De svarer, at OE er et 16 år gammelt program odet er den eneste årsag. Som om de ikke kan eller vil gå i detaljer.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2021 - 10:21 #3
Du kan sende mail til dig selv (hvis du har flere mail-adresser), og modtage på win10-maskinen, og derfra videresende...
Alternativt på win10 - rediger og gem i word, og send
Avatar billede Nils Torben Juniormester
06. januar 2021 - 11:19 #4
Jeg kan jo netop ikke sende gennem webhotellts server, hverken til mig selv eller andre. Så skal sende fra en anden feks jubiimail-adresse. Det kan godt lade sig gøre. Jeg vil bare gerne løse selve problemet, noget med registry settings, eller måske internetindstilliger i kontrolpanel.
Iexplore havde jo en vigtig rolle i de tidligere systemer, mens der i de seneste er mere automatik og færre indstillingsmuligheder.
Outlook Express er stadig det bedste emailprogram jeg har set, og jeg har stadig xp for at kunne bruge mit nodeskriveprogram, 16bit-system.
Måske er jeg for stædig.
Jeg har også et andet problem med at kunne bruge iptelefoni med egen telefonadapter, som tilsyneladende er umuligt nu, jeg skulle måske oprette en ny tråd.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
06. januar 2021 - 11:39 #5
Måske du skulle bide det sure æble og finde et nyt alternativ til de gamle programmer. Den teknologiske udvikling bliver man nogen gange nødt til at tilpasse sig ind efter.
Avatar billede Nils Torben Juniormester
06. januar 2021 - 11:54 #6
Den enkle løsning på det aktulle problem er at skifte webhotel, men det synes jeg er en halv løsning.