Avatar billede HHA Professor
06. januar 2021 - 12:57 Der er 1 løsning

Øre afrundning med hvis....

Hejsa,

Har også lidt problemer med at få afrundet ører ved overførsel fra et ark til et andet.
Men den skal som udgangspunkt afrunde, men ikke hvis der i den tekst der er i WS1 celle D findes fx KWh (der er også anden tekst i celle D, så den skal kunne finde det i den tekst der er i cellen).
Har sat noget op neden for, men ved ikke hvor langt fra jeg er, det er sikkert helt hen i skoven :)

Lige et spørgsmål mere.
Kan man få den til at overføre teksten i de farver der er i ws1?
Jeg kan godt have 2 forskellige farver i celle fx D på ws1.

LR2 = 119

    For i = 10 To LR1
        If ws1.Range("B" & i).Value = "JA" Then
            ws2.Cells(LR2, "A").Value = ws1.Cells(i, "A").Value
            ws2.Cells(LR2, "A").BorderAround xlContinuous
            ws2.Cells(LR2, "A").Font.Size = 12
            ws2.Cells(LR2, "B").Value = ws1.Cells(i, "D").Value
            ws2.Cells(LR2, "B").BorderAround xlContinuous
            ws2.Cells(LR2, "B").Font.Size = 12
            ws2.Cells(LR2, "C").Value = ws1.Cells(i, "R").Value
            ws2.Cells(LR2, "C").BorderAround xlContinuous
            ws2.Cells(LR2, "C").Font.Size = 12
            ws2.Cells(LR2, "D").Value = ws1.Cells(i, "Q").Value
            ws2.Cells(LR2, "D").BorderAround xlContinuous
            ws2.Cells(LR2, "D").Font.Size = 12
        If ws1.Range("D" & i).Value2 = "*KWh*" Then ' HER SKAL DEN AFRUNDE ØRER, HVIS DER I AL DEN TEKST DER ER I CELLE IKKE FINDES kWh
        If ws1.Range("D" & i).Value2 = "*M3*" Then ' HER SKAL DEN AFRUNDE ØRER, HVIS DER I AL DEN TEKST DER ER I CELLE IKKE FINDES kWh
            ws2.Cells(LR2, "D").=AFRUND(Range("D" & i)*100*4;-2)/4/100

        LR2 = LR2 + 1

        End If
Avatar billede HHA Professor
22. juni 2021 - 20:12 #1
Lukker dette spørgsmål, da det er til gene for andre at det er åbent.
Løst eller ej.