Avatar billede Sonja Poulsen Novice
06. januar 2021 - 17:19 Der er 7 kommentarer

Formatering af sidetal i sammenlagt Word-dokument

Jeg har brugt nedenstående fremgangsmåde til at åbne et hoveddokument og indsætte underdokumenter. På første side er der en oversigt, som ikke skal med i de nummererede sider, og den har jeg derfor formateret til ‘0’.
Alle de følgende sider har samme tal (396); jeg kan ikke formatere dem til fortløbende, sammenhængende nummerering fra ‘1’. Jeg kan helt fjerne sidetal, men ikke indsætte og formatere.

Hvordan løser jeg problemet? Jeg har Word 2010.

Mvh
Sonja Poulsen

Hej KL
du skal oprette et hoveddokument og indsætte dine dokumenter som underdokumenter.

Jeg har ikke kunnet finde så meget på nettet med en hurtig søgning, men du skal:
Sørge for at dokumenterne er nogenlunde ens med typografier, overskrifter m.v.
Åbne et der skal være hoveddokument (med forside m.v.)
Vælg Vis --> Disposition (du får en ny fane)
Vælg Vis dokument (hvis den ikke er valgt)
Vælg Indsæt --> Udpeg det 1. dokument der skal indsættes
Fortsæt indtil alle dokumenter er inde.

Du må ikke flytte rundt på dokumenterne - der er oprettet en kæde.
Du kan se det samlede dokument ved at
vælge Udvid underdokument --> Luk Dispositionsvisning

Håber det kan hjælpe dig videre

med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede Jan K Ekspert
06. januar 2021 - 19:26 #1
Har du tjekket koden? Det lydddr som om der er en kode for antal sider, NUMPAGES og ikke en kode for sidenummer PAGE.
Avatar billede Sonja Poulsen Novice
07. januar 2021 - 12:06 #2
Hvor checker jeg koden?

Det er lidt mærkeligt, at første side kan formateres normalt, hvorimod alle følgende sider er fastlåst på et sidetal.
Avatar billede Jan K Ekspert
07. januar 2021 - 12:19 #3
Marker sidetallet og tryk Skift+F9. Samme for at skjule koden igen.
07. januar 2021 - 12:27 #4
Hej Sonja
Det kan lyde som enten som at du har fået indsat NUMPAGES (antal sider)  som Jan foreslå eller at feltet ikke er opdateret.

Du kan se om det er NUMPAGES ved at
højreklik på feltet --> vælg Feltkoder til/fra
(Hvis det står i sidefoden skal du åbne den først)
Du får vist indholdet ved at vælge igen (højreklik på feltet --> vælg Feltkoder til/fra)

Hvis det er PAGE - feltet så prøv at
Højreklik på feltet --> opdater felt
(det sker ikke nødvendigvis automatisk men altid ved udskriv)

Er det stadig forkert så prøv som en test:
Åbn hoveddokumentet
Indsæt et nyt sidetal (Jeg kan ikke helt huske hvordan i 2010 men mener det er Indsæt --> Sidetal --> Vælge en af standarderne)
Gem
Åbn alle underdokumenter
Udskriv en side

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede Sonja Poulsen Novice
08. januar 2021 - 12:06 #5
Tak for jeres svar. Desværre tror jeg, de ikke passer til Office 2010. Ihvertfald kan jeg ikke finde de muligheder i foreslår, hverken muligheden for at slå feltkoder til og fra eller muligheden for at vælge mellem PAGES og NUMPAGES.

Jeg forsøgte mig med at indsætte underdokumenter en del gange, og pludseligt var der sidetal på alle siderne, hvad jeg gjorde anderledes, ved jeg ikke.

Måske jeg skal have en nyere version af Word?

Mvh. Sonja
Avatar billede Jan K Ekspert
08. januar 2021 - 16:37 #6
Jeg ville  nok opgradere til Word365.Den udvikles der hele tiden på.
11. januar 2021 - 10:01 #7
Hej Sonja
Det er en god ide at få en nyere version fordi 2010 ikke længere bliver opdateret, hverken med sikkerhed eller fejlrettelser. Især hvis du arbejder professionelt med teksterne så er det rart at sikkerheden er i orden.
Med hensyn til måden at arbejde på er der ikke såååååå mange nye ting i 2016 / Microsoft365 at det alene nødvendiggør en udskiftning.

Jeg tror at det var opdateringen af felterne den var gal med. Din oplevelse af at sidetallet dukkede op tyder på det. Du har fået valgt en af de funktioner der opdaterer. Det er lidt træls at det ikke sker løbende.

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen