Avatar billede Peter Guru
06. januar 2021 - 17:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Klokkeslet

Kan man indsætte klokkeslæt automatisk i en udgående mail? For eksempel i signaturen?

Nogen har, men det er jo nok nogen der hænger på en exchangeserver.
07. januar 2021 - 12:17 #1
Hej Peter
Er det kun til dig selv så kan du skrive noget VBA - kode i ItemSend eller NewMail.

Har du et program der leverer signaturen, så afhænger det af hvilke felter de tilbyder.

Lidt svært at svare konkret når du ikke skriver hvordan du vil bruge det og hvilke værktøjer du har :-)

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Avatar billede Peter Guru
07. januar 2021 - 13:52 #2
Hej Birthe

Det er til eget brug og må med skam erkende at jeg ikke har programmeret siden 1993. Det var Turbo Pascal 5 i dos version, men det brugte jeg meget. Noget senere i Pyton og lavede jeg et program der kunne skrive både Hello Word og Hello Peter. Så var der en lille stemme der sagde "du har jo ikke noget at bruge det til" og så gik jeg i stå og Pyton blev afinstalleret.
Det med datoen i headeren eller i signaturen var bare en fix idè. En af mine kolleger prøvede at lære mig VBA, men han var på så højt niveau så vi snakkede forbi hinanden og han opgav mig.
11. januar 2021 - 10:10 #3
Hej Peter
Ja, hvis man ikke bruger det jævnligt, så er det lidt bøvlet at kaste sig ud i.
Der kan desværre ikke sættes andre felter ind i Outlooks signatur-editor. Så skal du oprette en Outlook-formular hvor signaturen består af Outlook-felterne for afsender, osv. (findes på udviklerfanen).
Eller også skal du finde et internetur og oprette en kæde til det urs resultat.

Med venlig hilsen
Birthe Lauridsen
Avatar billede Peter Guru
11. januar 2021 - 10:52 #4
Hej Birthe

Tak for dine forslag som vil blive afprøvet. Det nærmest jeg kommer programmering i dag er batchprogrammering. Jeg har engang lavet en batchfil som slettede temp filer. Det virkede på den måde at tempfiler blev, men ikonerne (genvejene) som jeg selv havde lavet forsvandt og tempfilerne blev. Det kostede kager til kaffen til hele afdelingen.