Avatar billede mrbonus Novice
07. januar 2021 - 11:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fil med russisk filnavn i onedrive mappen, er det malware?

Hejsa

Jeg har denne her fil/genvej i roden af min onedrive mappe "Личное хранилище".
Hvis jeg sletter den, genopstår den inden for 1 sekund.

Egenskaber på den siger:
Target location: The internet
Target type: odopen://unclockVault/?accounttype=personal

er det bare mig der synes at det virker virus agtigt?

hvis jeg googler "Личное хранилище onedrive", kommer denne microsoft side op:
https://www.microsoft.com/ru-ru/microsoft-365/blog/2019/06/25/onedrive-personal-vault-added-security-onedrive-additional-storage/

her på engelsk:
https://www.microsoft.com/en-gb/microsoft-365/blog/2019/06/25/onedrive-personal-vault-added-security-onedrive-additional-storage/

Men jeg har INTET russisk på min PC, så jeg er bekymret :).

Er det Malware eller er det en microsoft feature der bare viser navnet på russisk af en eller anden mærkelig årsag?

Mvh den bekymrede bruger
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2021 - 11:38 #1
prøv at gå ind på onedrive på nettet, og klik ind på din personlige boks (det er et ekstra  lager til beskyttelse af private dokumenter mv). Bare for at vise m$, at du har været der - så burde deres 'hjælpe-link' forsvinde (eller kunne slettes)
Avatar billede mrbonus Novice
07. januar 2021 - 13:33 #2
Super Claes57 :).

Den kan ikke slettes, men man kan "omdøbe" mappen inde fra online, derefter sletter man den og vupti kommer den tilbage med det omdøbte navn :).
Den skulle originalt have heddet "Personal vault", ved ikke hvorfor den var russisk ved mig.

Tak for hjælpen