Avatar billede RasmusTheR Seniormester
08. januar 2021 - 14:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netkort finder ikke netværk

Jeg har lige købe et Inter-Tech dmg-35 trådløst netkort.
Det er sat i min pc og nyeste driver er installeret, og ser umiddelbart ud til at virke (ingen fejl meddelser), men det kan ikke se nogle netværk. Min gamle usb doongle kan stadig se og koble sig op på netværket uden problemer..

Hvad kan fejlen være??
Avatar billede INK Ekspert
08. januar 2021 - 15:41 #1
Har du forsøgt en netværksnulstilling? Gå i indstillinger, Netværk og internet, netværksnulstilling.
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. januar 2021 - 15:52 #2
Hvis det er et PCI kort og din stationære står gemt ind mod en væg kan det(og PC'en) blokere signalet . Sider din dongle i front ?
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
08. januar 2021 - 17:27 #3
Jeg har nulstillet, og installeret drivere igen uden det hjalp. PC'en står frit fremme, så der er ikke noget der blokere signalet..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. januar 2021 - 17:42 #4
For få år tilbage, var det normalt at man "skjulte" netværket - satte det ikke at udsende sit navn (No SSID Broadcast).
vil man forbinde til sådan et netværk, skal man konfigurere det med navn og password manuelt. Kan det være det der driller? Kan du se andre netværk, hvis du bevæger dig rundt (hvis ikke det er en stationær at forstå).

Det kan også ske - men det finder jeg nu usandsynligt - at det ny netkort ikke opfylder de specifikationer som netværket overholder. Der er mange trådløse standarder - nogle kører på 2,4GHz båndet, andre på 5GHz, og mange på begge. Men kører din router kun på den ene, og netkortet er den anden, så vil det gå galt. Men som sagt, bør alle routere kunne begge standarder - man skal aktivt fravælge den ene, så der skal en yderst uheldig kombination til for at det ikke spiller sammen.
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
08. januar 2021 - 20:38 #5
Min router står så alle kan se den og kører på både 2,4GHz og 5GHz båndet.

Jeg har et kort øjeblik kunne se mit netværk, det havde så dårlig forbindelse at jeg ikke kunne logge på, men det er væk igen..

Jeg tror der er noget med indstillingen af mit nye net-kort
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
09. februar 2021 - 17:46 #6
Har sendt kortet retur..