Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. januar 2021 - 10:15 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Installere Linux fra USB nøgle

Ja, hvordan er det nu, man installerer Linux fra en USB nøgle ?
*
Har en gammel PC, hvor DvD drev ikke virker mere ....

God Mandag fra Jørn *
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2021 - 10:25 #1
https://ubuntu.com/tutorials/create-a-usb-stick-on-windows#1-overview
bare løb punkter fra 2 og frem igennem - alt forklares undervejs.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2021 - 10:50 #2
Når dit medie er oprettet skal du under boot få din usb synlig på skærmen. Mange computere bruger F12 som genvej til denne boot menu. Har du en Linux på anden pc er der måske et program der du kan oprette mediet med. Hvis ikke kan du bruge en to der hedder Balena Echter(tror jeg det hedder ) . Man henter blot den ISO der er til systemet og peger på den ISO fil med Balena Ecter og mediet oprettes uden problemer.  Har brugt den en del gange når jeg installerede Linux system. Held og lykke med det.
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. januar 2021 - 11:25 #3
Jeg hægter mig lige på, da jeg har samme spørgsmål. Og ser om der kommer flere "guldkorn" 👍
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. januar 2021 - 11:32 #4
T@K
11. januar 2021 - 16:53 #5
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. januar 2021 - 09:30 #6
Tak til jer !
12. januar 2021 - 10:24 #7
spiller det