Avatar billede SS97 Praktikant
13. januar 2021 - 14:26 Der er 2 kommentarer

Harddisk filer til ny computer.

Jeg har et spørgsmål vedrørende overførsel af filer fra harddisk fra en nedbrudt bærbar til en ny bærbar pc.

Jeg har fjernet harddisken fra den nedbrudte pc, og har indsat denne i en kabinet, som lyser når jeg indsætter i min nye pc.
Jeg kan se "Lokal :E" og "Lokal :D" under 'Denne Computer' når jeg indsætter kabinetten via en USB-port, harddisken tænder og lyser også.

Men når jeg klikker på de to "Lokal :E" og "Lokal :D" kan jeg ikke åbne da disse dilplaceringer kan ikke findes.

Er der en anden måde man kan få filerne fra denne harddisk overført til min nye pc eller gør jeg noget forkert efter jeg tilslutter kabinetten til min nye pc?

På forhånd mange tak.
Avatar billede hjolsen Ekspert
13. januar 2021 - 16:26 #1
Gætter på at din PC's USB port  ikke kan levere strøm nok til den externe harddisk - så enten skal du bruge en USB y kabel eller endnu bedre em hub med egen strømforsyning
Avatar billede kurtba Ekspert
13. januar 2021 - 21:56 #2
Det er lidt svært at gætte problemet.  #1 har givet et bud.
Jeg har aldrig set problemet på den måde, idet jeg kun har set ganske få som bruger et usb y kabel, og i de tilfælde er det altid fulgt med.
En nem løsning kan være dette kabel
https://www.av-cables.dk/usb-3-0-til-sata-adapter/usb-3-0-til-sata-6gb-s-adapter-2-5.html
Det eneste man lige skal bemærke er, at den kun kan tage harddiske op til 2 gb.
Men ellers er det en virkelig nem og billig løsning.