Avatar billede Lau Praktikant
13. januar 2021 - 21:04 Der er 7 kommentarer

stik fra harddisk passer ikke ind i min pc

Jeg har købt en harddisk, med en 0,5 m serial ata kable, men jeg kan ikke finde indgangen i min computer. PS det er en bærbar, hvis det siger noget om problemet.
Avatar billede INK Ekspert
13. januar 2021 - 21:29 #1
Vil du skifte din harddisk eller er det en ekstra? Hvilken model bærbar?
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. januar 2021 - 21:34 #2
Hvis det kun er harddisken og den skal anvendes som ekstra/ekstern harddisk skal du have fat i et kabinet. På kabinettet er der en USB udgang der skal forbindes til en USB udgang på pc´en, Selve SATA kablerne er kun beregnet til forbindelse mellem bundkort til harddisk internt i pc´en.
Avatar billede Lau Praktikant
13. januar 2021 - 22:13 #3
Det er en HP Pavilion Gaming bærbar
Avatar billede Lau Praktikant
13. januar 2021 - 22:16 #4
Jeg vil gerne have flere GB på den, så det var meningen at der kom mere plads på den
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2021 - 08:53 #5
Den er designet til en M.2 PCIe NVMe ssd - og det er det. Den nuværende skal derfor skiftes til en af samme type, med større kapacitet.
Du kan bruge den købte som en ekstern disk med fx
https://www.av-cables.dk/2-5-harddiske-kabinet/delock-usb-3-1-gen2-eksternt-kabinet-2-5-hdd-9-5-mm-sort.html
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2021 - 10:19 #6
På nogle bærbare kan man købe en caddy og sætte den der hvor et evtuelt dvd drev sidder.
Avatar billede hjolsen Ekspert
14. januar 2021 - 15:16 #7
Det er muligt at din PC har plads til en ekstra  disk - det nemmeste er at åbne og se efter - sammenlign evt med denne video https://www.youtube.com/watch?v=JLcZh7dCcSM
Du skal sikkert også bruge et kabel der LIGNER  dette : https://www.ebay.com/itm/HDD-Hard-Drive-Cable-For-HP-Pavillion-G6-2000-G4-2000-G7-2000-DD0R33HD010-Laptop-/202856142955