Avatar billede Guldsmeden Juniormester
17. januar 2021 - 19:53 Der er 8 kommentarer

Chromecast tilslutning

Normalt er jeg den glade og tilfredse bruger af Chromecast derhjemme. Nu er jeg i sommerhus og vil sætte min Chromecast op her via min Samsung telefon, som altid. Plugger den ind og via Google Home detekteres tilstedeværelsen af Chromecast.
MEN jeg bliver nu spurgt om jeg vil tilslutte WiFi via min SÆDVANLIGE WiFi-forbindelse, hvilket ikke giver nogen mening, eftersom jeg IKKE er hjemme - og der gives ikke noget alternativ eller mulighed for at indtaste password til det aktuelle netværk.
Hvad gør man så?
Avatar billede INK Ekspert
17. januar 2021 - 20:06 #1
Hvis din telefon er tilsluttet dit netværk i sommerhuset, så burde det være lige ud ad landevejen.
Avatar billede nopsen Ekspert
17. januar 2021 - 20:13 #2
du reagerer ikke på den hjælp du får i dine tidligere spørgsmål, så hvorfor spilde tid på dig?

https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/179638?last=1003161
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2021 - 20:21 #3
Synes jeg har hørt noget om man skal bruge 2 mobiler til at klare opgaven hvis der ikke er Wifi.
Prøv at kigge dette igennem https://supportpcogandet.dk/opsaetning-af-chromecast-uden-wifi/
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2021 - 20:23 #4
Er det netværk der er i sommerhuset så ikke bare et åbent netværk?
Avatar billede bent-mark Juniormester
17. januar 2021 - 21:50 #5
Du skal resætte din Chromecast  først og så oprette den med din mobil.
Avatar billede kurtba Ekspert
17. januar 2021 - 22:41 #6
Jeg opfatter det således, at du vil bruge det netværk du har på din telefon til forbindelsen.
Så er der lidt forskellige muligheder. Hvis den Chromecast du bruger har været anvendt på dit netværk hjemme, så skal det hotspot du laver på din telefon have samme navn (ssid) og Password. Så er det bare at sætte den i og det kører uden yderligere opsætning.
Hvis det er en ny chromecast, som skal sættes op for første gang, er 220661 inde på det rigtige. Mens du laver opsætningen skal du bruge 2 enheder. Det kan være 2 mobiler eller en mobil og en tablet. Problemet er, at Chromecast og telefon skal være på samme netværk under opsætningen, og under opsætningen kan din telefon ikke se det netværk, som du laver via dit hotspot.
Så derfor er opskriften følgende:
Lav et hotspot på din telefon.
Fra en anden mobil eller en tablet hopper du på dit hotspot, og fra denne enhed laver du så opsætningen.
Når opsætningen er færdig, har du ikke længere brug for den ekstra enhed, idet din telefon og Chromecast nu kan se hinanden.
Men du kan også stadig vælge, at du laver hotspot på en enhed og sender signal til chromecast fra en anden enhed. Men begge løsninger er nu mulige.
Hvis du mod forventning har et netværk i sommerhuset, så skal du forbinde din telefon til dette netværk, inden du starter opsætningen, og så har du ikke brug for den anden enhed.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
18. januar 2021 - 06:38 #7
Enig med #5. Reset chromecasten for at genstarte opsætning af netværk.

Gøres sådan...
Chromecasten skal være tilsluttet tv'et i HDMI-porten og have strøm fra USB-kablet.
Hold knappen på siden inde (blinker orange) indtil den lyser hvidt.
Herefter genstarter den og opsætningen af nyt netværk (Dit hotspot) kan begynde.
18. januar 2021 - 13:39 #8