Avatar billede bspeich Praktikant
18. januar 2021 - 16:08 Der er 9 kommentarer

Google Mesh med Switch

Har fået MESH op at køre, sætter en non managed switch i den anden port, men de enheder jeg sætter på her kommer ikke på netværket, kan ikke selv finde ud af hvorfor , anyone ?
Avatar billede INK Ekspert
18. januar 2021 - 16:12 #1
Du må lige forklare opsætningen. Den anden port er det på en Mesh enhed eller på en router eller. I givet fald hvilken router og hvilket Mesh system.
Avatar billede bspeich Praktikant
18. januar 2021 - 16:29 #2
Købte google mesh med 3 enheder - har sat det op og de 3 enheder taler fint sammen, samt alle i huset kan tilgå og benytte internet trådløst.
Jeg har dog sonos og philips hue, som rigtig gerne vil køre kablet, derfor satte jeg i den ledige port i mesh enheden en switch med 8 porte, forbinder de 2 enheder, men - sætter jeg hue i switch som er forbundet med mesh er der ikke hul igennem. Sætter jeg derimod hue direkte ind i mesh istedet for switch, så virker det
Avatar billede INK Ekspert
18. januar 2021 - 18:06 #3
Har din switch egen strømforsyning?
Avatar billede bspeich Praktikant
18. januar 2021 - 18:30 #4
Ja - Netgear non managed 8 ports
Avatar billede INK Ekspert
18. januar 2021 - 19:15 #5
Har du prøvet at kable en pc gennem switchen?

Du kender selvfølgelig dette link
https://support.google.com/googlenest/answer/7215624
Avatar billede bspeich Praktikant
18. januar 2021 - 19:28 #6
Jo tak, har været den igennem, har set nogle videoer på youtube, hvor de blot sætter switch på og så kører det - google support foreslog at jeg slukker og tænder det hele igen - hm. - jeg må teste imorgen, tak for dine input.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
19. januar 2021 - 07:04 #7
Hvilken model switch er det?
Avatar billede bspeich Praktikant
19. januar 2021 - 20:21 #8
Netgear gigabit switch prosafe GS108 , sprit ny
Avatar billede Rune1983 Ekspert
20. januar 2021 - 11:16 #9
Havde på et tidspunkt Mesh system.
Der var noget med da man satte det op. At den enhed hvor man satte internet kabel i. Hvis man anvendte venstre port ville den blive WAN port. Og anden port almindelig port.

Så vil godt havde du prøver følgende setup hvis muligt.

Prøv følgende setup

Enhed 1
Port 1  (Internet fra modem/router) (Bliver WAN port på alle enheder)
Port 2 (Tom)

Enhed 2
Port 1 (Tom)
Port 2 (Sonos)

Enhed 3
Port 1(Tom)
Port 2 (Philips hue)