Avatar billede Uvanga Ekspert
20. januar 2021 - 19:43 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Windows knap reagerer ikke på venstreklik

Jeg har fået det problem at windows knap ude til venstre i bund af skærm, ikke reagerer på venstreklik. Højreklik virker ok. Mus ok på både venstre & højreklik ved test på anden PC. Jeg har søgt på nettet, men ikke rigtigt fundet noget brugbart. Nogen der har et bud på dette problem?
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. januar 2021 - 19:55 #1
Hvad sker der hvis du taster windowstasten på tastauret.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2021 - 20:05 #2
Klik på meddelelscenteret i højre side af processlinjen, og se om du har en knap for "Tablet tilstand". Den skal være slået fra.

Har du ikke knappen, må du i indstillinger og søge efter "tablet tilstand". Det er sandsynligvis den der er blevet aktiv - den optimerer til tryk-skærme, og disabler bl.a. venstreklik på windowsnappen.
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. januar 2021 - 20:07 #3
#1 Så virker det. Nu også med venstreklik. Ved du hvad der foråsager denne fejl?
Tak for hutigt svar 👌
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. januar 2021 - 20:19 #4
ad #1 Jeg var desværre for hurtig. Det var en anden PC jeg testede på. Tryk på windowsknap på fejlbehæftede PC virker heller ikke.
ad #2 Tablet er slået fra...
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. januar 2021 - 22:15 #5
Det endte med en nulstilling af PC. Nu virker alt igen som det skal. Jeg har primært mine filer på Google Drev, så det gik ikke så galt 😊