Avatar billede ronrea Seniormester
22. januar 2021 - 11:18 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Simuler en tablet/ipad/mobil på PC

Hejsa
Nogen som kan hjælpe mig med at finde et program/tilføjelse, som kan gøre det muligt at simulere en tablet/ipad/mobil på sin PC

Altså så pc'en opfører sig som sin mobil, når man fx går ind på en hjemmeside.

Jeg har prøvet useragent switcher til firefox, og Chrome UA spoofer til Chrome

Men håber der findes andre og bedre atlernativer :-)

mvh
ronrea
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
22. januar 2021 - 11:30 #1
Jeg har tidligere brugt Memu med stor begejstring...

http://www.memuplay.com/
Avatar billede ronrea Seniormester
22. januar 2021 - 11:35 #2
Tak for indlægget :-)

Inden jeg prøver denne.

Kan den kun afspille apps eller kan man også gå ind på en hjemmeside når man bruger den?

Altså virker den som en tilføjelse til Chrome, Firefox eller Oprah

mvh
ronrea
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
22. januar 2021 - 11:54 #3
Den simulerer en tablet/mobil 100%
Så det er som at have en ægte mobil. Bare kun på pc'en.
Man henter apps i Google play som normalt.
23. januar 2021 - 00:17 #4
Avatar billede ronrea Seniormester
23. januar 2021 - 12:10 #5
tak igen

Hvor kan jeg evt downloade den fra en sikker side.
Når jeg går ind på memuplay.com får jeg at vide at siden ikke er sikker

mvh
ronrea
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
23. januar 2021 - 14:53 #6
Ingen problemer på min PC. Jeg bruger Chrome med adguard plugin med Windows 10 og alt er opdateret.

Hvilken browser eller adblocker påstår at siden ikke er sikker på din PC?
Avatar billede ronrea Seniormester
23. januar 2021 - 16:25 #7
Blød trafikant

Jeg har Windows 10 og bruger Chrome browser

Ville gerne hæfte screenshot på, hvor det ses at "siden ikke er sikker", men det kan jeg vist ikke :)

Hvad er adguard plugin ?

mvh
ronrea
Avatar billede kurtba Ekspert
23. januar 2021 - 22:41 #8
Der er masser af sider, hvor man får meddelelsen IKKE  SIKKER, men det er ikke ensbetydende med, at den som sådan er farlig.
Det betyder som udgangspunkt bare, at man på sådan en side skal være forsigtig med at give personlige oplysninger og lign., idet siden er forholdsvis nem at hacke.
Så vidt jeg kan se, kan du trykke direkte på et download link uden at afgive nogen form for oplysninger, og dermed er den i mine øjne mere sikker at bruge til download, end at hente den andre steder fra - også selv om det er fra en sikker side, idet mange af dem, som laver download sider jo laver det på sikre sider, men samtidig putter de så malware og alt muligt andet skidt ind i det, som man downloader.
Så mit råd og egen erfaring siger altid - download så vidt muligt ved kilden, så er du bedst beskyttet mod alt muligt som evt. kan være tilføjet.