Avatar billede barth Professor
22. januar 2021 - 20:57 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Geninstaller Windows 10

Jeg håber som før atbfåmhjælpmtilmetbsurt problem.

Jeg har købt en ny all in one Acer computer og troede jeg var smart. Jeg installerede Aiomei back up program som jeg har gode erfaringer med. Og jeg kørte en restore fra min seneste geninstallation. Det synes at gå fint, men det gjorde det ikke.

Da den startede op fik jeg det blå fejlfindings billede. Og selv om jeg sagde luk eller genstart W10 startede den op på samme måde.

Jeg har på UBS en geninstallering af W10. Jeg bad derefter om at køre USB men det ændrede ikke noget.

Under genopstart har jeg trykket f1, f2, f8 og f12. Intet hjælper.

En gang imellem kommer opstarts vindue, men jeg kan ikke taste min kode.

Det virker håbløst. Håber meget på hjælp til min nye computer.
Avatar billede barth Professor
22. januar 2021 - 20:59 #1
Undskyld. Hjælp til et surt problem. Jeg var lidt for hurtig. Håber på hjælp m
Avatar billede poko1 Ekspert
22. januar 2021 - 22:21 #2
Prøv F12  Og hvis den ikke er Enabled så tryk F2  BIOS Menu og vælg Fanen Main  Enable F12
23. januar 2021 - 00:20 #3
hvorfor en all in one Acer er det ? prøv tænde computeren ved straks at holde "Alt" -tasten nede, mens du trykker på "F10" -tasten. Når skærmen siger "Starter Acer eRecovery", kan du frigive Alt og stoppe med at trykke på F10. Brug piletasterne til at vælge enten en sikkerhedskopi fra fabrikken, en eRecovery-sikkerhedskopi eller en gendannelse fra en CD eller DVD.
Avatar billede INK Ekspert
23. januar 2021 - 08:53 #4
Var det restore af en kopi fra en anden pc?
Avatar billede poko1 Ekspert
23. januar 2021 - 09:13 #5
Man kan ikke bruge en genoprettelses kopi fra en anden Computer!!!
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 09:46 #6
Hej. Nu er der sket det underlige, at ved at trykke på  Brug et USB-drev, kom jeg faktisk pludselig ind i mit gamle startbillede, og fik logget på.
Og den var gendannet som jeg ønskede. Men godt er det ikke, for når jeg genstarter kommer jeg igen ind i det blå fejlretningsbillede. Så kan jeg komme tilbage på samme måde, men det duer jo ikke.
Det er en Acer Aspire C24.
Den reagerer ikke på nogen af F-tasterne under opstart.
Så spørgmålet er nu: Jeg vil meget gerne geninstallere Windows fra start. Kan jeg gøre det når jeg er inde i Windows? Eller kan jeg gøre det fra min genopretnings USB hvis jeg åbner den: https://ibb.co/H24tKCP
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 09:51 #7
Nu har jeg trykket på setup.exe - og måske fungerer det......
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 10:01 #8
Den skriver nu: Installerer Windows 10. Din pc genstartes flere gange. Det kan tage lidt tid.
Så det ser ud til at virke.
Tusind tak for jeres hjælp og kommentarer. Det er fantastisk al den hjælp man kan få her. Og især poko1 har hjulpet mig mange gange. Tak. :)
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 10:03 #9
Her var jeg desværre for hurtig. Nu startede den igen op i det blå fejlfindings billede, så nu er jeg lige vidt. Pokkers.
HJÆLP
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 10:06 #10
ALT f10 hjalp ikke og de andre f-taster virker heller ikke.....
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 10:08 #11
Så kan jeg genoprette direkte fra Windows?
Avatar billede poko1 Ekspert
23. januar 2021 - 10:15 #12
Hej,
Prøv dette:
BIOS-opsætning
Tryk på F4 (Legacy-tilstand) - systemet genstartes
Tryk på F12 Boot menu
Vælg din USB-nøgle
Jeg håber, det fungerer ...
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 10:21 #13
Jo men under opstartt er der ingen f taster der virker. Den kører blot fejlretning og ender i det blå billede.
Eller kan jeg gøre det direkte fra Windows? Og hvordan? Hvad skal jeg i givet fald ind i?
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 10:32 #14
Jeg får dette billede når jeg forsøger at gen installere ved set up.exe. https://ibb.co/zsyj4mv
Avatar billede poko1 Ekspert
23. januar 2021 - 10:48 #15
Kan du komme i Indstillinger?
Tryk på Windowstasten + I = Indstillinger
vælg fanen Opdateringer og sikkerhed
Genoprettelse -Nulstil denne Pc
https://ibb.co/yW1XTwD
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 10:52 #16
Det har jeg prøvet, men så siger den, at jeg skal indsætte mit Windows installation medie og genstarte. Men det er jo det jeg ikke kan få til at fingere, for den jeg kan ikke komme ind i det. Og det går måske som ovennævnte.
Avatar billede poko1 Ekspert
23. januar 2021 - 10:57 #17
Kan du komme ind i filer C:/Drev ?
Lav en Mappe ESD indsæt indholdet fra Installations mediet i mappen Åben mappen og tryk på Setup exe.
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 11:54 #18
I C-drevet er der ikke en mappe der hedder drev?
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 11:59 #19
Men er der nogen forskel på om jeg blot kører setup.exe fra UBS'en? Det gav det fejlresultat jeg viste https://ibb.co/zsyj4mv
Avatar billede poko1 Ekspert
23. januar 2021 - 12:26 #20
Ja her kan du nulstille.
https://ibb.co/9vpHxfK
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 12:30 #21
Tusind tak POKO1,

Men skal jeg lave mappen ESD under c-drevet?
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 12:33 #22
Eller rettere. Som en mappe i C-drevet?
Avatar billede poko1 Ekspert
23. januar 2021 - 12:36 #23
Ja den skal jo oprettes Som på det billede jeg slog op .
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 12:37 #24
OK. Jeg har lavet en mappe og kører nu filen. Spændende
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 13:05 #25
Hej POKO1.
Desværre. Samme resultat. Den starter igen med fejlfinding og blåt fejlfindingsbillede.
Her er som jeg har gjort det. Håber det er rigtigt? https://ibb.co/Ry1xwbZ
https://ibb.co/9ZC0RPy
https://ibb.co/mtw6KRD
Avatar billede poko1 Ekspert
23. januar 2021 - 13:15 #26
Fortæl er det samme system
Windows 10 pro 64?
Windows 10 pro 32?
Windows Home 32?
Windows Home 64?
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 13:17 #27
Windows home 64
Avatar billede poko1 Ekspert
23. januar 2021 - 13:19 #28
Også dit Installations medie?
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 13:24 #29
Ja- Men det er fra min anden Acer computer. Skal jeg lave en ny fra den nye computer?
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 13:31 #30
Nu har jeg hentet værktøjet fra Microsoft på den nye computer, og det er ikke kommet som en mappe. Den er blot gået i gang med installation, ser det ud til. Jeg venter i spænding og melder tilbage.
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 13:49 #31
Nu er jeg faktisk kommet ind i boot set up ved at trykke del samtidig med f1.
Men hvad gør jeg nu.?
Der står 1., 2. 3. og 4 Boot device. Jeg har prøvet at markere den der hedder removebale device og trykke enter. Men der sker ikke noget?
Avatar billede barth Professor
23. januar 2021 - 13:58 #32
Her er fejlmeddelelsen fra den installation jeg hentede fra den nye pc. https://ibb.co/QjkS9Bs
Avatar billede barth Professor
24. januar 2021 - 12:26 #33
Her er de tre trin jeg skal igennem hver gang jeg åbner / genstarter computeren:

https://ibb.co/RgBYrZt

https://ibb.co/8Pvm6vq

https://ibb.co/nCXVY3x

Og det er det jeg gerne vil være fri for, men der er nok ikke nogen løsning.
Avatar billede barth Professor
26. januar 2021 - 10:57 #34
Her er hvad Microsoft support skriver, så der er nok ikke nogen vej uden om, at jeg geninstallerer Windows, eller lever med besværet. Jeg lukker denne. Tak for hjælp.

Har du geninstalleret hele operativsystemet fra en sikkerhedskopi fra en anden pc?

Hvis ja, er du endt med et ustabilt operativsystem, fordi denne installation vil indeholde alle driverne . . etc for den gamle pc og ikke for den nye pc, ville de være to helt forskellige pc'er med forskellige bundkort, processorer og gør det er sjældent vellykket og ikke resulterer i en stabil eller lydhør system . . .
Avatar billede INK Ekspert
26. januar 2021 - 11:03 #35
#34
Hvis du havde læst og reageret på #4 og #5, så ville denne tråd være noget kortere 😀
Avatar billede barth Professor
26. januar 2021 - 11:20 #36
Undskyld. Det kan jeg godt se nu. Beklager