Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
23. januar 2021 - 19:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

'iCloud for Windows Installation Error'

Jeg har i lang tid haft integration mellem Windows 10 og Apples iCloud kørende for at synkronisere kalender og opgaver mellem pc og iPhone/iPad og det har virket fint.
Nærmest som lyn fra en klar himmel virker det ikke mere og når jeg i iCloud markerer for synkronisering får jeg beskeden:

iCloud for Windows Installation Error
iCloud for Windows did not install properly. To repair it, you need to go to Programs & Features, select iCloud from the program list & click change. When prompted, click on Repair

Jeg har selvfølgelig forsøgt at reparere, men det ændrer intet - det ser ud til at lykkes, men ovennævnte fejl vedbliver at være der. Jeg har afinstalleret/installeret, genstartet, repareret Outlook mv. altså 'alt' (undtagen lige det, der skal til...!).

Er der nogen af jer dygtige mennesker, der kan hjælpe mig videre?

På forhånd tak!
Avatar billede INK Ekspert
24. januar 2021 - 13:19 #1
Hvilken version af Office. Office 2010 sluttede med opdateringer 13. oktober 2020, så muligvis betragtes den som usikker.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
25. januar 2021 - 09:23 #2
Det er Office 365.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
23. marts 2021 - 08:54 #3
Lige en opdatering: jeg har nu fået hjælp fra Apple support og løsningen viste sig at være, at Outlook 365 blev ændret fra en 32 bit version til en 64 bit version. Der var også en Access installation der generede og den blev afinstalleret, men mit indtryk er, at det var skiftet til 64 bit, der gjorde forskellen.

Efterskrift: da synkroniseringen blev bragt til at virke, så 'fik jeg mine' Outlook tasks tilbage - de bliver øjensynligt opbevaret i iCloud. Jeg kan dog ikke se disse tasks i Apples pendant: 'reminders'. Det kører der pt. en Apple supportsag på.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
08. december 2021 - 04:50 #4
Konklusion på Apple supportafdeling: der kan ikke etableres forbindelse mellem Outlook tasks og Apple reminders.