Avatar billede Lionett Novice
01. februar 2021 - 08:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Internet i hele huset..

Hejsa,
Vi har et hus på ca. 190m2 på to plan. Vi har næsten lige fået installeret fibia og desværre kan den ikke fange alle rum i huset. Vi vil gerne investere i en router den kan sende godt internet ud til alle rum, da vi har flere gamere i huset :-)
Håber I kan hjælpe :-)
Mvh Kathja
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2021 - 08:27 #1
Hej!
Jeg har hos Fibia fået Waoo Fiber Extra, som har Smart WiFi inkluderet. I mit tilfælde dækker det fint et hus på 170 m2 på to plan.
Hilsen
Lefty
Avatar billede stjans Guru
01. februar 2021 - 08:41 #2
Google mesh - eller andet mesh-netværk.
Avatar billede Lionett Novice
01. februar 2021 - 08:44 #3
Det gør det ikke her. Men jeg ved ikke om det er Smart WiFi vi har inkluderet. Vi har to små sort routere ståenede, en ved hoved router og en oven på 1 salen.
Avatar billede stjans Guru
01. februar 2021 - 08:52 #4
Køb et mesh netværk.

Mine erfaringer med "vanilla" Stofa routere er meget dårlige.
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. februar 2021 - 09:52 #5
Hmm, spörgsmålet er hvilken slags gamere det er. Er det hardcore bliver du måske nöd til at träkke kabler gennem hele huset.
Avatar billede stjans Guru
01. februar 2021 - 10:09 #6
Jeg har gamet på mit mesh netværk - og har ikke oplevet problemer.

Klart - hvis man "lever" af det, så skal det nok kables :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. februar 2021 - 10:34 #7
#6
Gamer ikke selv, så har ikke oplevet det personligt. Men ungerne gamede og ved at de ikke kunne bruge WiFi pga lag/spikes, ping og hvad det nu hedder. Det var mest Counter Strike og WoW de gamede tror jeg. Var "tvunget" til at träkke kabel til deres värelser
Avatar billede Lionett Novice
01. februar 2021 - 13:46 #8
#6 hvilket mesh mærke kan du anbefale?
Avatar billede stjans Guru
01. februar 2021 - 14:11 #9
Googles mesh
Avatar billede Rune1983 Ekspert
01. februar 2021 - 14:31 #10
Måske du skulle anskaffe et Wifi 6 kompatibel Wifi system hvis du skal ud og investere. Nyere devices er begyndt at understøtte den nye Wifi standard som er væsentlig hurtigere.
Har selv lige fået ny bærbar som har Wifi 6. Så derfor kunne jeg godt selv være fristet af at skifte når jeg på sigt for at hurtigere forbindelse. Hvis du har 1000 mbit forbindelse vil de trådløse enheder få mere glæde af Wifi 6 hvis de altså understøtter det.