Avatar billede Kim M Juniormester
01. februar 2021 - 11:08 Der er 24 kommentarer og
6 løsninger

Outlook 2007 kan ikke sende og modtage efter nyt Windows 10 Build

Vi har et problem. Efter opdatering af Windows build, 29. jan kunne min kones pc ikke længere sende eller modtage mails. Jeg ved Outlook 2007 er forældet, men hun har alle sine arbejds- og personlige mails fra mange år liggende i mapper i programmet.
Kan ikke komme "sende/modtage", ikke komme ind i kontrolpanelet eller "hjælp", får bare meddelelsen: "Ikke implementeret.
Har prøvet reparation fra Office Enterprise 2007, men får meddelelsen, at der mangler data (C:\userlnjen\AppData\Lokal\Temp\SETup000009f0\SETUP.CHM)
Under genoprettelse kan man måske gå tilbage til et tidligere Build af Windows 10?
Hvad gør en klog mand og hvad gør jeg?

Kan jeg genindstallere Office 2007 og være sikker på at hendes mapper er der stadig?
Kan jeg opdatere til Office 365 og beholde alle mapper og gamle emails?
Kan jeg evt. hente hendes mapper/mails til et andet program?
Hvor længe kan jeg genoprette Windows 10 til det forrige Build, og mister jeg programmet Outlook 2007 ved at gøre det, - eller er det kun apps indstalleret efter forrige Build?
På forhånd tak.
Kim M
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2021 - 11:54 #1
1) https://www.ghacks.net/2011/12/13/how-to-find-your-pst-files-in-microsoft-outlook-2007-and-2010/ find pst-filen (det er alle email/kontakter data)
Gem en kopi af filen udenfor den pc (usbstik eller skyen)
2) mappen C:\User\brugernavn\AppData\Lokal\Temp - ryd alt i den
så afinstaller office 2007, genstart pc, installer 2007, om muligt hent opdateringer
3) start så outlook - og bare luk den ned igen. hvis de gamle data er der, så er alt ok - ellers lukker du outlook, og kopierer den gemte pst-fil ind hvor den nye ligger (den gamle er mange gange større end den nye. Så bør outlook virke.

Alle opdateringer til Office2007 kan hentes på https://archive.org/details/office2007updatesdk
i en samlet pakke - jeg har ikke prøvet det (bruger 365) og ved ikke, om der følger andet med - men hvis viruskontrollen er opdateret, så bør det være ok
Avatar billede hjolsen Ekspert
01. februar 2021 - 12:07 #2
prøv lige at køre scanpst på din datafil  , har set at det afhjælper problemmer i outlook2007  efter opdatering af win 10 !
Avatar billede Kim M Juniormester
01. februar 2021 - 12:19 #3
Til Claes57:
Problemet er som anført, at jeg ikke får adgang til "Kontrolpanelet", så jeg kan ikke hente eller flytte indhold
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2021 - 12:30 #4
kontrolpanel - i windows søgefelt i bund/venstre skriv kontrolpanel - så kommer der kontrolpanel app frem, og klik på den.
hvis du vil have hurtigere adgang til kontrolpanel fremover, så gem den på processlinjen (når den er åben, så højreklik på dens ikon på processlinjen, og vælg 'fastgør til p...'
Men ellers (udover afinstallering af programmer, så kan resten (gem kopi osv) klares via stifinder - du skal slå vis skjulte filer og mapper til, så du kan se c:\users\dit brugernavn\...
Avatar billede poko1 Ekspert
01. februar 2021 - 12:35 #5
Prøv i Outlook Help at køre Diagnosticering
https://ibb.co/4mdYHcM
Eller hvis du har installationsdis kør en reparation.
Avatar billede Kim M Juniormester
01. februar 2021 - 13:41 #6
Til Hjolsen
Jeg er absolut ingen ørn, så hvor finder jeg datafilen og hvordan kører jeg scanpst. Gerne trin for trin. Jeg har ændret hendes stifinder, til at vise skjulte filer, men jeg kan ikke finde data.
Avatar billede Kim M Juniormester
01. februar 2021 - 13:56 #7
Til poko 1
Jeg har kørt diagnosticering i Hjælp, men det lykkes ikke. Jeg får bare meddelelsen:
"Handlingen lykkedes ikke p.g.a. fejl i registreringsdatabasen eller installationen. Genstart Outlook, og prøv igen. Hvis problemet fortsætter, skal du geninstallere."
Og problemet fortsætter.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2021 - 14:10 #8
i stifinder klikker du på mappen c:\brugere - og så i top/højre er søgefelt. Skriv outlook.pst i det, og lad den søge - så får du placeringen af filen vist, og du kan kopiere den direkte til usbstik (hvis du har et ledigt isat pc)
Avatar billede poko1 Ekspert
01. februar 2021 - 14:24 #9
Her er PST Filerne gemt.
https://ibb.co/23b1t3G
Avatar billede hjolsen Ekspert
01. februar 2021 - 14:47 #10
Din scanpst ligger i denne mappe C: \ Programmer \ Microsoft Office \ Office12
eller denne C: \ Programmer(x86) \ Microsoft Office \ Office12
Normalt ligger dine datafiler i den mappe som poko1 viser i #9
Find og start  scanpst - klik på gennemse og find dine datafiler - der laves automatisk en backup !
Avatar billede Kim M Juniormester
01. februar 2021 - 15:19 #11
Hej alle
Har fundet outlook.pst, men hvor finder og starter jeg det programt scanpst?
Ja undskyld, jeg føler mig som en ren blondie?
Avatar billede Kim M Juniormester
01. februar 2021 - 15:44 #12
Har fundet scanpst. Hvilke datafiler skal jeg scanne?
Avatar billede Kim M Juniormester
01. februar 2021 - 15:56 #13
Hej Blondie er tilbage. Jeg har fundet fil samt rep. værktøj. Det arbejder med reparation lige nu. Vender tilbage.
Avatar billede Kim M Juniormester
01. februar 2021 - 16:34 #14
Hej alle.
Scan.pst har rettet nogle fejl, men jeg kan stadig ikke sende/modtage mails i hendes outlook 2007.
Det underlige er, at man kan læse alle mails i hendes mapper, men jeg kan ikke flytte dem eller kopiere dem under filer "importer og eksporter".
Er det dumt at bruge "Genoprettelse" til tidligere Windows Build? Muligheden er der op til 10 dage efter nyt Build er installeret.

Kim M
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2021 - 16:48 #15
Jeg ville gemme en kopi at Outlook.pst filen før der rulles tilbage til ældre version. Men det løser jo ikke noget - der vil komme flere versioner løbende.
En mulighed kunne være, at hente rivalen thunderbird, og se, og den kan importere alt fra Outlook, og i givet fald bare fortsætte med thunderbird.
Avatar billede Kim M Juniormester
01. februar 2021 - 17:20 #16
Hej claes
Jeg har også fået anbefalet Thunderbird. Nogle mener også at Office 365 måske løser problemet, fordi outlook (mener de) vil importere fra den gamle outlook 2007.
Kim M
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2021 - 17:46 #17
office 365 koster så penge hvert år (5-600kr) - men opdateres til gengæld løbende (og virker ikke når du stopper betalinger). Men man får også 1tb plads i skyen til bla deling af data mellem enheder (android og ios kan bruge filer fra pc)
Thunderbird er gratis - og der er ingen krav - men der følger heller ikke andet med.

Jeg har selv thunderbird til email (jeg er træt af, at microsoft skifter data-format) og har så også office 365 til word/excel osv + onedrive med de 1tb data-plads.

Begge kan importere fra 2007 - hvis der ikke er fejl i din outlook.pst fil - så valget er frit.
Avatar billede hjolsen Ekspert
01. februar 2021 - 17:56 #18
#17 Ham kan også vælge at købe office 2019 feks her - et engangs beløb !
https://productkeys.dk/produkt/microsoft-office-home-business-2019-pc/
Avatar billede poko1 Ekspert
01. februar 2021 - 18:01 #19
Jeg kører  Office 2019 med 2 Licenser. Og har aldrig fortrudt Den importerede automatisk alle mapper fra Office 2010
Avatar billede Kim M Juniormester
02. februar 2021 - 10:41 #20
Hej Alle
Så er det en ny dag. Jeg har oprettet en brugerflade til min kone på min win 10 og åbnet outlook 2007 på hendes konto. Herefter erstattet pst filen med den fra hendes pc.
Jeg får stadig ikke hendes personlige mapper, som hun har gemt sine gl. mails i. Hvor findes disse i systemet på hendes pc?

Hilsen Kim M
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2021 - 11:12 #21
Hvor ligger disse mapper på hendes pc - fx på skrivebord? eller under dokumenter?
Start stifinder og se på C:\Users\hendes brugernavn
der er mapper som Skrivebord og Dokumenter
Når du finder placeringen af mails, så kopier de mapper til usbstik, og kopier dem ind på din pc på samme sted.

Du kan evt også søge i stifinder når du er i C:\Users\hendes brugernavn - søg på *.eml
som er det normale format for gemte emails.
Avatar billede Kim M Juniormester
02. februar 2021 - 11:21 #22
Problemet er, at alle de gamle mails ligger i mapper i programmet på hendes pc. Derfor skal jeg identificere hvor hendes outlook henter disse mapper med forskellige navne (oprettet af hende) og med indhold af hendes gamle mails. Kan ikke finde *.eml i hverken outlook- eller windowsmappen?
Avatar billede poko1 Ekspert
02. februar 2021 - 13:11 #23
Du skal jo starte med at importer filerne fra den mappe hvor du gemte dem.
https://ibb.co/GRwxzKQ
Avatar billede Kim M Juniormester
02. februar 2021 - 13:14 #24
Hej poko 1
eg kan ikke importere/eksportere fra outlook, da funktionen ikke virker p.g.a. skade på programmet. Får bare fejlmeddelelse.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. februar 2021 - 13:19 #25
Så spørger jeg en gang til har du installations mediet til Office 2007?
så set det i og vælg fanen setup og så får du 3 muligheder vælg Rep.
Avatar billede Kim M Juniormester
02. februar 2021 - 13:37 #26
Det har jeg gjort allerede fra start, men jeg tror problemet er løst nu.
Avatar billede Kim M Juniormester
02. februar 2021 - 13:46 #27
Hej claes57, Hjolsen og poko 1.
Efter jeg har kørt forsøg på egen win 10 pc, installeret pst filen, er alle filer og mapper dukket op, præcis som på fruens pc. Jeg har overset, at de lå skjult i indbakken, da jeg ikke havde lagt mærke til + ved Indbakken. Når jeg åbnede den kom de alle sammen frem med alt inhold.
Hold da mund vor er hun og jeg glad, så kan jeg reparere/reinstallere outlook 2007 og kopiere pst ind fra usb.
Mange, mange tak for jeres hjælp og tålmodighed.
Kim M 😀
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2021 - 14:04 #28
.pst filen er vigtig at kende (den har så skiftet navn i nyere outlook - til .ost og der er flere af dem (en til hver konto)) - gemmes den, så kan alt andet i mail geninstalleres uden datatab.
Avatar billede hjolsen Ekspert
02. februar 2021 - 14:25 #29
#28  .ost er imap  .pst er pop3  og arkivmapper (offline mapper)
Avatar billede Kim M Juniormester
03. februar 2021 - 10:35 #30
Hej alle
Overvejer at købe Outlook 2019. Har prøvet "Thunderbird", men programmet kan ikke overføre data fra min kones gamle outlook fordi det er i "stykker". når jeg installerer på min win 10 kan det ikke finde mail selv om jeg har anført outlook som standard.
Ved I om jeg kan bruge .pst til at oprette gamle mapper og mails?
Thunderbird bruger andet filformat, så det dur ikke.
Kim M 🤣