Avatar billede martin_froekjaer Juniormester
03. februar 2021 - 10:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fjern sidste linje af tekst i en kolonne der skal bruges til brevflet

Hej,

Jeg har en tilbagevendende opgave hvor jeg har lavet et excel-ark til brevfletning.

I en af kolonnerne er der rigtig meget tekst og linjeskift som er vigtige at bibeholde for at brevfletningen kan anvendes.

Til allersidst i hver celle i sidste linje står der "Godkendt af [navn] [dato] [klokkeslæt]"

Jeg kunne godt tænke mig en formel eller anden smart løsning der sletter den sidste linje. Kan I hjælpe?

Jeg har forsøgt med Søg og Erstat af "Godkendt af" til "{" og så bruge Tekst til kolonner med "{" som en afgrænser, men så 'æder' den alle linjeskiftene (og alt tekst efter det første linjeskift).

Jeg har lavet en Excel-fil hvor jeg har prøvet at vise problemstillingen - Kolonne F er sådan jeg gerne vil have det til at se ud.
https://drive.google.com/file/d/1KjGNJ8OZEE4oG4D_fPGmj0wU4CPd8zG9/view?usp=sharing

Vh
Martin :)
Avatar billede jens48 Ekspert
03. februar 2021 - 11:41 #1
Prøv med denne formel i F3

=VENSTRE(D3;FIND("Godkendt";D3)-1)
Avatar billede martin_froekjaer Juniormester
03. februar 2021 - 12:39 #2
Det virkede, mange tak for det hurtige svar! Det har lige gjort mit liv en hel del nemmere :)