Avatar billede leilar Juniormester
11. februar 2021 - 17:09 Der er 4 kommentarer

Open office.

Jeg har en celle, hvor der kan figurere fem forskellige tekster. Afhængig af hvilken tekst der står i cellen skal der beregnes en forskellig  tal værdi i en ny celle, ud fra tal værdien i to andre celler.
Er det en" if and" eller "if or" formel der skal anvendes, og hvordan vil den skulle se ud.
12. februar 2021 - 10:26 #1
Hej Leilar
Hvis du har den danske udgave er det:
=HVIS(A1="Hej";SUM(C1+D1);SUM(C2:D2))
Eksempel: A1 = "Hej" og C1 = 3 og D1 = 4
Resultat: 7
Eksempel: A1 = "" og C2 = 4 og D2 = 5
Resultat: 9
Engelsk udgave er formodentlig IF.

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede leilar Juniormester
13. februar 2021 - 16:46 #2
Hej Birthe.
Jeg er ikke sikker på jeg har forklaret mit problem korrekt. Hvis jeg kunne sende mit excel som vedhæftet fil vil jeg nok bedre kunne forklare det. Er det muligt.
15. februar 2021 - 09:57 #3
Hej Lailar
Nah, det bliver nok lovligt voldsomt. Jeg har jo også en forretning jeg skal leve af, så hvis jeg skal til at gennemgå dit arbejde så tager jeg altså penge for det.

Du er velkommen til at uddybe her i tråden f.eks. ved at skrive Cellenavnene og indhold (f.eks. A1 = "xxx" osv. hvor A er kolonnen og 1 er rækken).

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede leilar Juniormester
15. februar 2021 - 11:38 #4
Tak for dit svar. forstår dig godt. Har fundet en anden løsning på mit problem.