Avatar billede hjælp23 Novice
14. februar 2021 - 08:40 Der er 10 kommentarer

Sort skærm fra HP pavilion

Hej
Min HP pavilion fra 2019 fungerer ikke, fordi når jeg tænder den, så kører blæseren, men selve computerskærmen er sort. Er der nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede stjans Guru
14. februar 2021 - 09:14 #1
Kan du boote i BIOS ?
Avatar billede hjælp23 Novice
14. februar 2021 - 09:15 #2
Hvad menes der med dette?
Avatar billede Mikael Ekspert
14. februar 2021 - 09:25 #3
#2.. Om du kan komme i Bios ;)

Jeg mener at du på en HP skal tippe/holde "ESC" tasten ned, straks efter du har genstartet computeren. Derefter vælge "f10" tasten. ;)
Avatar billede hjælp23 Novice
14. februar 2021 - 09:48 #4
Jeg har tidligere haft problemer med mit lydkort for 14 dage siden, og har derfor brugt en ekstern lydkort de sidste par dage.. kunne dette tyde på, at mit bundkort er helt i stykker?
Avatar billede Mikael Ekspert
14. februar 2021 - 10:04 #5
#4 Tja.. Men ser du slet intet på skærmen når den genstartes ?

Altså absolut intet ?? Ikke engang "opstartsbilledet" ??
Avatar billede hkv Forsker
14. februar 2021 - 10:18 #6
Avatar billede hjælp23 Novice
14. februar 2021 - 11:25 #7
#5 virker slet ikke. Der er intet at se på skærmen
Avatar billede hjælp23 Novice
14. februar 2021 - 11:25 #8
#6
har kigget på den side tidligere, men det hjalp ikke
Avatar billede hkv Forsker
14. februar 2021 - 11:33 #9
Har du også prøvet nedenstående.
Bemærk, når der står sluk for computeren, skal du holde powerknappen nede, indtil du er helt sikker på den er helt slukket.

Med udtageligt batteri.
    Sluk for computeren.
    Fjern computeren fra en eventuel portreplikator eller dockingstation.
    Fjern alle tilsluttede eksterne enheder, f.eks. USB-lagerenheder, eksterne skærme og printere.
    Tag ledningen til strømadapteren ud af computeren.
    Fjern batteriet fra batterirummet.
    Tryk på og hold tænd/sluk-knappen nede i ca. 15 sekunder for at dræne eventuel tilbageblivende strøm fra kapacitorer, som beskytter hukommelsen.
    Indsæt batteriet i batterirummet igen, og slut vekselstrømadapteren til den bærbare computer igen, men undlad at tilslutte de eksterne enheder.
    Tryk på tænd/sluk-knappen for at tænde computeren.
    På skærmbilledet Indstillinger skal du vælge Fortsæt for at åbne Windows 10.
    Hvis der vises en startmenu, skal du bruge piletasterne til at vælge Start Windows normalt. Tryk derefter på Enter.
    Tilslut hver af de eksterne enheder.

Med ikke udtageligt batteri.
    Sluk for computeren.
    Fjern computeren fra en eventuel portreplikator eller dockingstation.
    Fjern alle tilsluttede eksterne enheder, f.eks. USB-lagerenheder, eksterne skærme og printere.
    Tag vekselstrømadapteren ud af computeren.
    Tryk på og hold tænd/sluk-knappen nede i 8-10 sekunder.
        Bemærk: Kombinationen af knapper varierer afhængigt af modellen og produktionsdatoen. Hvis det foregående trin ikke fungerer, skal du se i brugervejledningen til din specifikke model eller se tabellen over modeller, der er anført i tabellen HP bærbare pc'er – Sådan nulstiller du din bærbare computer for at finde den korrekte tastekombination.
    Sæt strømadapteren i computeren igen, men undlad at tilslutte de eksterne enheder.
    Tryk på tænd/sluk-knappen for at tænde computeren.
    Hvis der vises en startmenu, skal du bruge piletasterne til at vælge Start Windows normalt og derefter trykke på Enter.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2021 - 12:05 #10
Enig i at man må forsøge #9.
Når du tænder pc er der så aktiveret fra harddisken og kan du se denne aktivitet på en lampe på pc?