Avatar billede nu_igen Professor
14. februar 2021 - 18:11 Der er 4 kommentarer

AVAST FREE ANTIVIRUS - TILKØB for at rense

Jeg har altid været glad for at bruge AVAST free Antivirus, bortset fra en gang, hvor de fik lokket mig til at bruge et Premium Program, som kunne rense mere dybtgående end det gratis program. Det skal jeg lige love for at det kunne. Efter at have installeret og betalt - var der flere af mine specielle programmer, der ikke kunne køre.
Det var umuligt at få AVAST til at svare, de nøjedes med at svare at det var pinligt.
I dag meddeler de mig at jeg kan spare 90 GB på min HD. Heraf over 70 GB på noget der hedder Win restore points. HM........
Kan jeg finde disse 70 GB uden at ulejlige AVAST?
I gamle dage slettede man temp. filer. Gør man det ikke mere i dag? Jeg kører Win 7 i bootcamp på min iMac.
70 GB lyder af rigtig meget, så jeg går ud fra at det ikke er noget jeg selv skal rode med?
mvh - Ingeborg
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. februar 2021 - 18:31 #1
de danske termer er systemgendannelse og gendannelsespunkt - og er almindelige indstillinger - kan findes ved at søge i feltet lige til højre for windows symbolet i nederste venstre hjørne - Ccleaner kan også fjerne de fleste ( på nær det nyeste).
Avatar billede nu_igen Professor
15. februar 2021 - 08:26 #2
Tak for svaret. Systemgendannelsespunktet ok, men kan det fylde 70 Gb? Jeg kunne finde det straks første gang, som du skrev, men ikke 2. Gang. Hvordan finder jeg det nu? Jeg har ikke ændret, så bare at det var der ved siden af Win ikonet.
Fra gammel tid ved jeg at der kan ligge gendannelsespunkter fra mange datoer.
Hjælp mig gerne med at finde dem.
Ingeborg
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2021 - 08:51 #3
Man kan konfigurere hvor meget der skal afsættes til funktionen.Mener standard er 10 % af drev størrelse. Og har du et Windows drev på 1TB ja så bliver det der sættes af ca 100 GB. Jeg sidder ved telfon nu så set bliver først senere jeg evt skriver tilbage.
Skriver evt fordi du ikke svarer tilbage på andre tråde du har oprettet. Siger Coop App dig noget?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2021 - 16:20 #4
Størrelse på systemgendannelse Windows 10:
Gå i søg og skriv system.
Gå i avancerede system indstillinger.
Gå i systembeskyttelse og tryk på konfigurer.
Træk skyderen til det antal % du ønsker og tryk anvend og ok.