Avatar billede nfssister Forsker
14. februar 2021 - 18:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bundkort: Post Boot

Hej Eksperter

Jeg har et lidt underligt problem med en selvsamlet PC.
Jeg har en Ryzen 5 3600 CPU, og et MSI B550-A Pro bundkort
https://www.msi.com/Motherboard/support/B550-A-PRO#support-cpu

Der er 4 lamper på bundkortet der alle indikere noget POST - Den hopper fint fra CPU, til DRAM, til VGA og så til sidst til Boot - Men her hænger den.

Der sidder en NVMe Samsung EVO 500GB og så sidder der en 2 TB SSD i SATA porten, har prøvet at pille hver en ud og også at have begge ude.

Da det grafikkort der skal sidde i maskinen ikke er kommet endnu, så har jeg sat et GeForce 1030 kort i mens jeg installere osv. Jeg kan ikke finde noget på at der skulle være problemer med dette.

Nogle der har et bud på hvad der er galt her ?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2021 - 19:06 #1
Har du en Windows fra en tidligere opsætning som du prøver at boote fra uden at installere om?
Hvis du har tænker jeg den mangler de rigtige drivere for at boote måske.
Avatar billede nfssister Forsker
14. februar 2021 - 19:48 #2
Det er en POST kode, så PC'eren er ikke engang startet op endnu - kommer ikke liv i skærmen.

Det er en sprit ny maskine, ingen Windows på disken endnu eller lign.

Tænker fejlen ligger i B550 og CPU eller en eller anden detalje med bundkortet.
Avatar billede ecaspar Mester
18. marts 2021 - 14:44 #3
Måske det lille strømkabel der sidder tæt på hjørnet ud mod backplane.  4 polet

Er det kabel isat ?
Avatar billede nfssister Forsker
01. maj 2021 - 16:33 #4
Det lille CPU kabel er sat i.

Jeg har nu haft problemet på 5 forskellige bundkort. Det er lidt underligt, for alle bundkort fejler intet. Men de skal simpelthen koldstartes 3 gange, så kommer det uden videre.... Ikke at jeg fatter det, men nu har jeg prøvet det på 5 forskellige bundkort med samme chipset/CPU.