Avatar billede mikerojakes Seniormester
15. februar 2021 - 11:37 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

AutoCad ProgéCad

Hej

Er der nogen herinde som er skarp på AutoCad-
Her lige downloaded et prøveprogram som hedder ProgéCad i 30 dage
mit spørgsmål er, om nogen ved hvorfor at min computer gang på gang
FRYSER så jeg må lukke programmet ned og starte forfra - er der nogle
indstillinger som jeg ikke er klar over som jeg skal ændre på - eller er min
computer ganske enkelt ikke stor nok til programmet - det er en;

Dell G3 3590 - 8 GB RAM - 64 -bit med windows 10

Normalt kan jeg godt kører programmet, men så snart jeg skal gemme div.
færdig tegnede modeller eller skitser - ja så fryser alting, og det er ikke særligt hensigtsmæssigt hvis man har brugt en halv time og det hele går
tabt - hvad gør jeg forkert - er der nogen som kender til fænomenet.

Venligst - Mike
Avatar billede ebea Ekspert
15. februar 2021 - 12:29 #1
Problemet skal nok findes i flere kombinationer.
Dels er dine 8 GB Ram i underkanten. Og så er næste problem, at dine Grafik resurser (Ram) ikke er tilstrækkelig til at køre større CAD programmer. De fleste CAD programmer, bruger Grafik hukommelsen til beregninger af de objekter der laves, og har man et vist antal oprettet, så går det galt.
Så skal du køre CAD programmer, så er grafik, Alfa og Omega. Så bedst med en stationær, med et kraftigt grafik kort, og så en god Ram bestykning i maskinen.
Avatar billede mikerojakes Seniormester
15. februar 2021 - 15:40 #2
Når jeg tænker lidt tilbage i tiden så havde jeg faktisk AutoCad 2000 som fungerede ganske udmærket på en ældgammel computer der var noget mindre - det er da egentlig lidt underligt at tænke på hvorfor den kunne beherske programmet helt fejlfrit og NU med en meget "bedre" og nyere computer så skal der være problemer, Hmmm

kan ikke huske hvad den gamle computer havde af kræfter, men den var helt sikkert noget mindre, men også en Dell.
Avatar billede ebea Ekspert
15. februar 2021 - 16:54 #3
#2 - CAD programmer har udviklet sig ganske meget. Og arbejds processerne i selve programmerne, er flyttet, til at foregå mest i Grafik kortet.
Så i dag, vil du (som du har opdaget), ikke kunne afvikle CAD (AutoCad, Solidworks o.s.v.) programmer, med mindre du har et godt kraftigt grafik kort.
Avatar billede mikerojakes Seniormester
15. februar 2021 - 18:18 #4
OK - tak
Avatar billede ebea Ekspert
15. februar 2021 - 18:33 #5
#4 - Du er velkommen ;-)