Avatar billede ptj_11 Forsker
22. februar 2021 - 01:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Import af datafil til eksisterende Excel regneark

Jeg sidder og grubler over en udfordring

Min opgave går ud på følgende:
Jeg har et regneark til regnskab, delt ind med faner for hver måned.
Her i dette ark (ark1) skal jeg have importeret data fra et andet regneark (ark2), hvor jeg kun skal have de linjer, der indeholder eksakt tekst.
Begge ark er tilrettet med ens kolonneoverskrifter.
Hvis det muligt, så vil jeg gerne have importeret til de respektive faner, så oplysninger følger datoordenen i de respektive måneder.
Kan dette lade sig gøre, og kan dette lade sig gøre, når man eks. står i et aktivt faneblad, uden at få det hele i samme ark, eller er man nødt til at lave en særskilt import fra hver faneblad?
Kan det evt. lade sig gøre med en makro, hvor man bliver bedt om at udpege importfilen?
Der er tale om en løbende import, så det skal kunne justeres til de aktuelle årsversioner.
Til slut, jeg har ikke nogen erfaring med denne specifikke måde at importere på, så hvis nogen har et bud på en løsning, så hører jeg meget gerne fra ham/hende.
På forhånd tak
Avatar billede kim1a Ekspert
22. februar 2021 - 09:17 #1
En makro ville kunne gøre det, jeg antager dine faner hedder noget i retning af månedsnavn (evt. med år på), så hvis vi berigede de linjer som skal importeres med en kolonne der gav fanenavn ville det fungere.

Jeg vil godt komme med et bud hvis du vil uploade eksempler på både dit regnskab og din imporfil.

Er du selv vidende om makroer, og er din importfil helt ens (kolonner) hver gang?
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. februar 2021 - 13:56 #2
Hej Kim.

Jeg takker for tilbuddet, men jeg har lige fået besked om, at projektet er skrottet, da det alligevel ikke er godkendt af skat med bogføring et regneark, det skal ske i et decideret bogføringsprogram.
Så jeg lukker spørgsmålet igen.
/ptj